כתב אישום נגד ליברמן בפרשת השגריר: "מרמה והפרת אמונים"

כתב אישום. היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, הגיש היום ליו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכנסת ולחבר הכנסת אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו) את כתב האישום נגדו, על פיו מיוחסת לליברמן עבירה של מרמה והפרת אמונים.

"שר החוץ של מדינת ישראל הפר באופן גס את האמון שניתן בו, ופעל בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר – האיש שעבר על החוק כדי לסייע לו", נטען בכתב האישום.

"כל זאת עשה הנאשם בהיותו נתון הניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור כשר החוץ המופקד על שירות החוץ של המדינה, לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר בבלרוס אשר פעל עבורו בפרשת מסירת המידע הסודי". 

במקביל, החליט ויינשטיין לסגור את התיק העיקרי נגד ליברמן ולגנוז את האישום נגדו בגין עבירות חמורות בפרשת קבלת הכספים לחברות שהיו בשליטתו בעת שהיה איש ציבור. זאת באין תשתית ראייתית הנדרשת לאפשרות סבירה להרשעה.

הודעתו של ויינשטיין ניקתה את ליברמן ממרבית החשדות נגדו בתיק חברות הקש, בינהן שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. 

"הנני סבור, כי לא מתקיים בתיק זה סיכוי סביר להרשעה בעבירות בהן נחשד ליברמן ויש על כן לסגור את התיק. זאת, למעט בפרשת מינוי השגריר, לגביה החלטתי להגיש כתב אישום", כתב ויינשטיין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן