לאור השביתה המסתמנת מחר: נעילה שלילית בבורסה בתל אביב

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע התנודתיות במחירי הנפט ולמרות הפתיחה החיובית היום בוול סטריט. מניות אל על, אלביט מערכות וחלל תקשורת במוקד.

מחירי הזהב השחור בעולם, אשר נמצאים בשפל של 11 שנה, ממשיכים לרכז תשומת לב. מחיר חבית נפט מסוג WTI עולה ונסחר היום ב-35.9 דולר, ולעומתו מחיר חבית מסוג ברנט יורד ונסחר סביב 36.3 דולר. לצד הדאגה שמביעים בעולם, יש גם מי שמרוצה – מניית אל על טיפסה היום ב-2.3%, מאחר וירידה במחירי הנפט משמעותה ירידה בהוצאות התפעול של חברת התעופה.

היום נפתחו המדדים המובילים בניו יורק בעליות שערים, על רקע פרסום נתונים חשובים היום בארה"ב. מדובר בנתוני התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, אשר מצביעים כי קצב הצמיחה של הכלכלה האמריקאית עמד על 2% ברבעון הקודם, והם משפיעים על המסחר בשווקי העולם. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, ובאירופה נרשמת מגמה מעורבת.

כל זאת עמד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו, כאשר מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשו ב-0.7%, ומדד הבנקים ירד ב-1.4%. מדד התקשורת איבד 0.2% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.2% ומדד הנפט והגז צנח ב-2.4%.

מניית אלביט מערכות נחלשה ב-0.7%, לאחר שהודיעה על זכייתה בחוזה באסיה, בהיקף של 50 מיליון דולר. מניית חלל תקשורת לעומתה זינקה ב-5.1%, בעקבות דיווחים על כך שהיא בוחנת את מכירתה. כזכור, רק לאחרונה איבדה החברה את התקשורת עם הלווין עמוס 5. מניית אברות נפלה ב-13.8% לאחר שבעל השליטה בחברה נעצר במהלך חקירת פרשת השחיתות במטה יהודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן