לאחר העליות באירופה: וול סטריט ננעל במגמה מעורבת

האם המתיחות בין אוקראינה לרוסיה, אשר נמשכה לאורך החודשים האחרונים והשפיעה רבות עלה שווקים ביבשת אירופה כולה הגיעה לסיומה? על פי הודעתו של נשיא אוקראינה פטרו פרושנקו הבוקר, בהחלט נראה שכן. פרושנקו הודיע כי בעקבות שיחה בינו לבין הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, הגיעו השניים להסכמה והחליטו על הפסקת אש מיידית. 

כזכור, רק לפני פחות משבוע חלה הסלמה משמעותית בגזרה, כשכוחות רוסים חצו את גבולה המזרחי של אוקראינה. בתגובה לאותה הסלמה צנחו בורסות אירופה ואיבדו למעלה מ-1% מערכן במהלך אותו היום. כעת, נראה כי הסכסוך במסגרתו נהרגו (על פי ההערכות) למעלה מ-2500 אזרחים וחיילים קרוב לסיומו – וגם המשקיעים מגיבים בהתאם.

נשיא אוקראינה פטרושנקו. השקט יישמר? | צילום: רויטרס

בשעה זו, כאמור, מזנקות בורסות אירופה בתגובה להודעה הדרמטית. מדד הדאקס הגרמני מתחזק ומוסיף 1.5% לערכו, הבורסה בלונדון מתחזקת ב-0.9% ובפריז מזנקת הבורסה ומוסיפה 1.2% לערכה. בורסת רוסיה מזנקת בשעה ומתחזקת בכ-2.5%. 

העליות בבורסות אירופה משפיעות גם על המסחר בוול סטריט, אשר ממשיך לטפס גם היום לאחר המגמה העליות אשר נרשמו בתקופה האחרונה. בשעה זו מתחזק מדד הדאו ג'ונס ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 מוסיף 0.3% לערכו ומדד הנאד"ק רושם עלייה מינורית יותר, ומתחזק ב-0.1%. 

כעת יבחנו המשקיעים את השפעתו של המהלך על הסנקציות אשר הטילו מדינות המערב (ובראשן ארה"ב) על רוסיה בעקבות רצף האירועים במזרח אוקראינה. אם הסכם הפסקת האש יוכח כיציב ואמין, לא מן הנמנע כי מדינות המערב יבחרו להקל באותן הסנקציות ואף לבטלן לחלוטין – מהלך אשר צפוי לגרום לזינוק נוסף בבורסות ברחבי היבשת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן