לאחר חודשיים של מדדים שליליים: מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-0.3%

לאחר חודשיים של מדדים שליליים, שב מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ לתחום החיובי ועלה ב-0.3%. קצב האינפלציה שנה אחורה עומד כעת על מינוס 1% – עדיין שלילי ונמוך מטווח היעד שהגדיר בנק ישראל (1%-3%). הנתון שתואם את ההערכות המוקדמות, עשוי להוביל את הבנק להותיר את הריבית לחודש מאי על כנה, ולא לנקוט בצעדים נוספים בניסיון לבלום את הדיפלציה ולחזק את השקל מול הדולר.


מדד חיובי ראשון השנה | צילום: thinkstock

עיקר עליות המחירים נרשמו בסעיפי הפירות הטריים (1.7%), התחבורה (1.6%), התרבות והבידור (0.9%) והדיור (0.7%). גם מחירי הדלק שעלו ב-6.2% תרמו למדד החיובי. מנגד, נרשמו ירידות מחירים בסעיפי הירקות הטריים (4.2%-), ההלבשה וההנעלה (2%-) והבריאות (0.3%-).

בתגובה לפרסום המדד כתב אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי כי מדד מרץ הושפע לחיוב בעיקר מחג הפסח שחל מוקדם השנה ומעלייה במחירי הדלק. "אנו מעריכים כי מדד זה מוריד את הסבירות שבנק ישראל יוריד את הריבית פעם נוספת בהודעה הקרובה וכי הוא ימתין לראות את תוצאות המדדים הבאים ואת קצב צמיחת הכלכלה המקומית ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, יתכן וכי בניגוד למגמת השיפור באינפלציה, בנק ישראל ימשיך להשתמש בכלי הריבית ובאמצעים נוספים על מנת לשלוט בשער השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן