לאחר נאום ברננקי – נעילה מעורבת בוול סטריט: טבע נפלה ב-5.3%

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת והעליות שנרשמו במהלך המסחר נמחקו כלא היו. הבורסות נשאו עיניים אל הכינוס החודשי של הבנק הפדרלי שהודיע על סבב רכישת אג"ח נוסף בהיקף של 45 מיליארד דולר. טבע צללה לאחר שפרסמה אמש את תוכניתה האסטרטגית לחמש שנים הבאות.

מדד הדאו ג'ונס ננעל ברמות הפתיחה וכך גם מדד ה-S&P 500, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.3%. 

הבנק הפדרלי הודיע היום על סבב רכישת אג"ח נוסף. בהתאם להערכת אנליסטים, הודיעה הועדה לשוק הפתוח על רכישת אג"ח חדשה לטווח ארוך בשווי 45 מיליארד דולר בכל חודש. זאת בנוסף להמשך תוכנית רכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף חודשי של 40 מיליארד דולר.דולר, וימשיך לשמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2015.

ברננקי. ירים את השווקים? | צילום: רויטרס

יו"ר הבנק המרכזי, ברננקי, אמר כי הצוק הפיסקאלי מהווה סיכון משמעותי וכי הוא משפיע על הכלכלה. כמו כן, הוסיף  ברננקי כי הבנק לא יכול לפצות על מלוא ההשפעה של הצוק הפיסקאלי וכי יכולתו של הבנק המרכזי מוגבלת.

בתוך כך, הנשיא ברק אובמה ממשיך להתעקש על העלאת שיעור המס לבעלי הכנסה גבוהה, זאת בעוד שנציגי הרפובליקנים מתנגדים לכך בחריפות. עם זאת, נראה כי האנליסטים מאמינים כי עד סוף החודש יגיעו הצדדים להסכם ובסופו של דבר 2013 תהיה שנת צמיחה עבור הכלכלה האמריקאית. 

חברת טבע פרסמה אתמול את האסטרטגיה שלה לחמש השנים הבאות, במסגרתה מתכנן מנכ"ל החברה לערוך רה ארגון, הכולל צמצום עלויות, הפחתת מורכבות הייצור וכמות המוצרים. במסיבת עיתונאים שקיימה החברה אמש במסגרת כנס משקיעים, אמר ג'רמי לוין כי הוא מאמין שהחברה מסוגלת לעמוד בכל האתגרים הניצבים מולה. עוד אמר לוין כי טבע תחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-3, כך שתוכל להשקיע גם בהחזר לבעלי המניות. אולם, בבורסה באחד העם הביעו המשקיעים דאגה מן התוכנית, והמניה ירדה ב-3.9%, בוול סטריט המניה נפלה אף יותר וננעלה בירידה חדה של 5.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן