לאן יוצאים היום? המדריך המלא למבצעים ובילויים ביום הבוחר

יום הבחירות הוא אחד הימים הפעילים ביותר במגזר המסחר והשירותים במשק. אזרחים רבים צפויים לבלות את יום השבתון במרכזי הקניות והבילויים ברחבי הארץ, ובתי העסק מצפים לגידול של ההכנסות בהתאם.

על פי הערכות איגוד לשכות המסחר, הפדיון בענפי המסחר והשירותים ביום הבחירות צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליארד, כ-150% יותר מאשר ביום רגיל. "ביום הבחירות הקרוב צפויה פעילות ערה במרבית העסקים בענפי המסחר והשירותים, והם צפויים לפעול מעבר לרגיל, ובכלל זה מרכזי קניות, רשתות השיווק, קניונים, מסעדות, פעילות פנאי ואחרים, שיציעו מבצעים והנחות מיוחדים", מסבירה סמנכ"ל כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר ישראלה מני.

לדברי מני, בהתבסס על מערכות בחירות קודמות, הפדיון ביום הבחירות גבוה בממוצע בכ-100%-150% מהממוצע, תלוי בסוג העסק ובגודלו, בהשוואה לממוצע היומי. זאת מאחר ויום שבתון זה ינוצל לקניות ולפעילויות תרבות ובידור במסגרת המשפחה.

על פי נתוני חברת הסליקה גמא, ביום הבחירות לכנסת ה-18 שנערך בפברואר 2009 נרשמה עלייה של 12% בהיקף הקניות בבתי עסק קמעונאים. היקף קניה ממוצעת אז עמד על 390 שקל. באותה שנה נרשמה עלייה של 7% בפדיון לעומת ימים שקדמו לשבתון.

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

בשנת 2006 היתה עליה ניכרת בשיעור של 40% בהיקף הקניות ביום הבחירות, זאת לעומת הימים שקדמו לו וגובה הקניה הממוצע בכרטיס אשראי עלה אף הוא באותו יום מ-527 שקלים בימים שקדמו ליום הבחירות ל-553 שקלים.

לדברי מנכ"ל גמא אריאל גנוט, "גם כאשר שיעור ההצבעה הוא גבוה הבוחרים מעדיפים לבלות את שארית יום הבחירות בבילוי יותר מאשר בקניות גדולות". גנוט מעריך כי ביום הבחירות הקרוב תהיה עליה בהיקפי הקניות הקטנות, אולם בנוסף, ייתכן שיום זה יהווה פיצוי לימי הסערה של תחילת ינואר, בהם חלה נפילה של 30% בפדיון בתי-העסק. מכאן שחלק ניכר מן הקניות בו עשוי להיות בסכומים גדולים.

בקניונים ברחבי הארץ נערכים לתגבר את כוח האדם ביום הבחירות, עקב כמות המבקרים הצפויה. בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה מצפים לכמות של 30 אלף מבקרים, בדומה למספר המבקרים בימי שבת. על פי הערכות של איגוד לשכות המסחר במסגרת ההיערכות ליום זה, צפוי מספר העובדים בענף המסחר והשירותים לגדול בכ-3%.

אז איפה הכי שווה לקנות?

רשתות מסחריות מציעות ביום הבחירות מבצעים אטרקטיבים במגוון תחומים. קבלו את רשימת המבצעים השווים:

אל על – בתאריכים 21-22 בינואר מציעה רשת התעופה כרטיסים מוזלים לטיסות בהנחות של עד 300 דולר. מדובר בהזמנות לחודשי האביב אפריל-יוני. במסגרת המבצע ניתן למצוא טיסות ליעדים שונים באירופה במחירים של החל מ-239 דולר, אסיה והמזרח הרחוק החל מ-799 דולר וצפון אמריקה החל מ-999 דולר.

מלונות דן – הרשת מציעה אירוח במלונות הרשת באילת: 
– מחיר ללילה לזוג במלון דן אילת (על בסיס לינה וארוחת בוקר) – 650 שקל.
– מחיר ללילה לזוג במלון דן פנורמה אילת (על בסיס לינה וארוחת בוקר) – 350 שקל.

דינאמיקה סלולר – במבצע אביזרים מיוחד ליום אחד ביום הבחירות במסגרתו תעניק 70% על אביזר שני.

ללין – במהלך יום הבחירות תקיים הרשת מבצע 1+1 על סדרת מוצרי על מוצרי הבישום של סדרת Lalinya 001. מחיר הבושם 199.99 שקל ל-100 מ"ל. עוד בסדרה: קרם חמאה Moisturizing Body Balm , מחיר: 119.99 שקל לאריזה של 200 מ"ל, סבון מוצק Soap Bar – מחיר: 49.99 שקל ל-150 גרם.

דלתא – מבצע מיוחד לחברי מועדון, במסגרתו קונים פריט 1 ומקבלים 2 פריטים במתנה, על מגוון קולקציית החורף

כיתן – 50% הנחה על מגוון כלי מיטה זוגיים, מגבות ושמיכות פינוק ו-40% הנחה על כל שאר החנות.

מיכל נגרין – כל מוצרי הרשת ביום הבוחר ה-22/1/13 יוצעו בהנחה ללא מע"מ.

הום סנטר – כל המוצרים, בכל המחלקות ובכל חנויות הרשת יוצעו בהנחה ללא מע"מ.

שילב – רשת מוצרי התינוקות מציעה מגוון מבצעים מיוחדים ליום הבחירות: 
– נעלי בית מוקסין ב-24.99 שקל במקום 39.99 שקל
– פאזל מיני חיות ב-19.99 שקל במקום 24.99 שקל
– מראה לרכב בצורת דובי ב-89.99 שקל במקום 129.99 שקל
– 40% הנחה על מגוון צעצועי התפתחות של אינפנטינו

אלף אלף – בחנויות המותג יוצב קלפי ממנו ישלפו הלקוחות פתקים שיעניקו להם הנחות או פרסים. טווח מחירים: 100-1,000 שקלים. המכירה תתקיים בין שעות 09:30-19:30 בשתי חנויות המותג – אשתורי הפרחי 9, תל אביב ורוחמה 9, מתחם מתחם נגה ביפו.

ספייסס – מי שיגיע ביום שלישי לאחד הסניפים, יבחר את מוצר המזון האהוב עליו ויביא את בחירתו לקופה, יקבל אותו בהנחה של 20% ממחירו.

קום איל פו – כל מי שתגיע לאחד מבתי "קום איל פו" עם ההודעה לבוחר שקיבלה הביתה (או אישור אחר על כך שהצביעה), תקבל גרביים מחויטים ב-49 ש"ח במקום 189 ש"ח.

חברת הנדל"ן אלונים – יהודה הלוי 70 מיקום בתל אביב: דירות בנות 2-3-4 חדרים החל מ-1,480,000 שקל. למי שסוגר ביום הבחירות. בנוסף: ייעוץ עיצוב פנים והנחה של 20,000 שקל.

Avis – מבצע "קוויקי בחירות": סטודנטים וצעירים המתגוררים הרחק מן הקלפי יכולים לממש את זכותם הדמוקרטית, לנצל את יום השבתון לטיול או בילוי ולכל מטרה אחרת. המבצע – רכב קטן אוטומטי (מקבוצה B – יונדאי I20 או דומה).

מסעדת יבנה מונטיפיורי של השף יונתן רושפלד פותחת שעריה במיוחד לבראנץ' של סוף השבוע. המסעדה תיפתח בשעה 09:00, ותגיש בראנץ' עד השעה 12:00. מחירי ארוחות הבראנץ' הינו החל מ-58 ₪. לאחר מכן יוגשו כרגיל ארוחות צהרים עסקיות במחיר של החל מ-58 שקל. 

סינמה סיטי -מתחמי הבחירות יפתחו מהשעה 10 בבוקר ויציעו למשפחות חבילה מוזלת במזנון שתכלול: 3 פופקורן ו-3 כוסות שתיה ב-50 שקל במקום 90 שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן