לאן נעלמה ירושלים? 6 הטעויות השערורייתיות במפות של אפל

האייפון 5 נושא עימו שתי טעויות ענקיות שסטיב ג'ובס לעולם לא היה מאשר. אחת מהן היא שינוי כבלי ההטענה של המכשיר, שדורשים ממי שברשותו כעת אייפון 5, להוציא עוד סכומים לא מעטים בהחלפת הציוד הנלווה של אפל שהפך עתה לחסר שימוש.

אך הטעות הגדולה יותר והמסוכנת יותר היא אפליקציית המפות התקולה של אפל, שהחליפה את האפליקצייה המצוינת של גוגל, לאחר שאפל החליטה שהיא לא מעוניינת להעניק לגוגל את המידע הרב המתקבל על הגולשים על רקע הרגלי השימוש שלהם במפות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המידע שמגיע לאפליקצייה של אפל נלקח מ-24 ספקיות מידע כמו TomTom, Yelp ו-Waze, אך אפל כעת לא מצליחה לאתר ולמצוא את האחוז התקול מכל המידע שמגיע אליה.


אפליקציית המפות של אפל | צילום: רויטרס

הנה 6 הטעויות הכי שערוריתיות באפליקציה של אפל:

1. שדה התעופה בוושינגטון – CNN דיווחה כי המפות של אפל מציינות כתובת לא נכונה לנמל התעופה "דאלס" בוושינגטון הבירה, וההוראות ההגעה לשדה יכולות לגרום לנהג להידרס על ידי מטוס בואינג 747.

2. גשר ברוקלין – WeKnowMemes מספקים תמונות השוואתיות של גשר ברוקלין שנלקחו מנוקיה ומאפל. התמונה של נוקיה נראית נכונה, אבל זאת של אפל מציגה תהום ענקית בדרך – אם נהגים משתמשים בתמונה הזאת, הם כבר מוכנים למוות פתאומי ואז מקבלים הפתעה נעימה כשהתהום לא באמת מגיע.

3. גשר אנזק, סידני – TheAge מספקים עוד טעות קטנה של אפל בגשר אנזק – סידני, אוסטרליה. גם כאן, אמנם התהום אינה תלולה כמו זו של גשר ברוקלין, אך נדמה כי הגשר צלל במעמקים.

4. לאן נעלמה הבירה של ישראל? כמו שדיווח עיתון הארץ, האפליקצייה של אפל, בניגוד לאפליקציות המפות האחרות, לא מראה את ירושלים כבירתה של מדינת ישראל. יותר מזה, היא לא ממפה את ירושלים תחת שום מדינה. נותר רק לקוות כי הטעות העצובה הזאת של אפל לא תגרום להתלקחות נוספת באזור.

5. סופרמרקט במקום בית חולים – ה"טיימס" מדווח שהמפות של אפל מתייגות את הסופר מרקט בג'קסונוויל פלורידה כבית חולים "ריברסייד". כך שבמקרה חירום, המפות של אפל יובילו אותנו לסחורה הטרייה של הסופרמרקט, שם כנראה לא נקבל טיפול הולם.

6. גשר ברונה – הגשר מחבר את מסצ'וסטס לקייפ קוד. אבל לפי ה"טיימס", המפות של אפל מראות את גשר ברונה באור קצת שונה, כך שאם נהג נוהג לפי האפליקציה של אפל תעמוד בפניו הדילמה המבלבלת אם לנסוע בכביש זה ללא גשר המחבר בין הצדדים או לנסוע בגשר שלא מחובר בקצותיו לשום דבר.

אפל אמנם התנצלה על אפליקציית המפות הבעייתית, אך 10 מיליון אנשים כבר קנו אייפון 5, למרות הטעויות האלו, שמראות כי החזון של סטיב ג'ובס אמנם נהרס, אך הוא עדיין מצליח. נותר רק לקוות כי הטעויות הקריטיות הללו לא יעלו לאף משתמש בחייו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן