לא חושש: מנכ"ל מיקרוסופט מכריז מלחמה על אפל

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר אמר היום בערך את מה שמי שעוקב אחרי החדשות כבר ידע: מיקרוסופט רוצה להפיל את האייפד של אפל, ו"לא תשאיר אבן במקומה" במאבק לזכות בלקוחותיה של ענקית המחשבים. אבל באלמר מכוון ליותר מאשר שוק הטאבלטים – לפי ראיון שהעניק למגזין CRN לרגל ועידת השותפים של מיקרוסופט בטורונטו.

"אנחנו מנסים להבהיר מעל כל צל של ספק – אנו לא מתווכנים להשאיר שום תחום ריק עבור אפל", אמר באלמר. "לא הענן, לא החדשנות בשוק החומרה והתוכנה. לא ניתן לאפל לשחק לבדה באף אחד מהמגרשים האלה. זה לא הולך לקרות, לא במשמרת שלנו".

"כרגע אנחנו מתמקדים בטאבלט, אבל נראה מה יהיה". סטיב באלמר | צילום: רויטרס

בחודש שעבר הכריזה מיקרוסופט על ה-Surface, טאבלט חדש שנבנה סביב מערכת ההפעלה חלונות, וצפוי לצאת בשתי גרסאות – אחת בעלת מעבד אינטל ומערכת הפעלה חלונות 8, והשנייה בעלת מעבד ARM, שתריץ חלונות AT. המחיר עדיין לא פורסם, אולם באלמר אמר לבאי הוועידה כי החברה מצפה למכור "כמה מיליוני יחידות" בשנה הבאה. 

במהלך הראיון ל-CRN, אמר מנכ"ל מיקרוסופט כי החברה קיבלה את ההחלטה לפתח טאבלט בעצמה כיוון שלא היתה מרוצה מהעיצובים והחדשנות של שותפותיה לפיתוח טאבלטים.

באלמר הוסיף כי מיקרוסופט לא פסלה עדיין פיתוח סמארטפון שיתחרה באייפון של אפל, אך היא מתמקדת כרגע בשיווק ה-Surface. "נראה מה יקרה. נוקיה ו-HTC הן שותפות טובות. כרגע אנחנו עובדים קשה מאוד על הטאבלט, וזה המיקוד. זו הליבה שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן