לא מתרשמים מיוון: הבורסה בתל אביב ננעלה במגמה החיובית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, בהמשך ישיר למגמה החיובית בה ננעל המסחר אמש ובניגוד למגמה השלילית בה מתנהל המסחר בבורסות ברחבי העולם. אמש, כאמור, ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית ובבורסות אירופה נרשמו ירידות שערים חדות, אך אלו לא השפיעו על המסחר בבורסה ברחוב אחוזת בית בת"א. 

הסיבה למגמה השלילית ברחבי העולם היא תוצאות משאל העם היווני, אשר פורסמו ביום א' בערב ואליהן הגיבו אתמול בורסות העולם לראשונה. כזכור, במשאל העם אזרחי יוון בחרו שלא לקבל את דרישות מדינות האיחוד האירופי אשר הוצבו כתנאי להעברת כספי הסיוע ליוון. אתמול מיהר ראש הממשלה היווני ציפראס להבהיר כי תוצאות המשאל אינן מצביעות בהכרח על עזיבה קרובה של יוון את גוש היורו, אך המשקיעים חוששים כי מהלך כזה אכן מתקרב, ועשוי להביא ל"אפקט דומינו" בשווקים. היום נמשכו המאמצים לפתור את המשבר היווני, כאשר שרי האיחוד האירופאי נמצאים במהלך פגישה בבריסל, ונשיא יוון שלח מכתב ובו רשימת דרישות לנשיא המועצה האירופאית.

עוד ברקע למסחר היום בת"א, הייתה הדרמה הלילית שהתרחשה במשכן הכנסת, כשבסופה אישרה המליאה את מתווה התקציב הדו שנתי ואת אישור התקציב רק בחודש נובמבר. משמעות הדבר היא כי כמעט כל שנת 2015 במשק הישראלי תעבור ללא ניהול תקציב מוסכם מראש ומאושר על ידי הכנסת. 

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר היום בתל אביב, שם נרשמו עליות שערים קלות. מדד ת"א 25 נשאר סביב רמת הפתיחה, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים טיפס ב-0.2%. מדד נפט והגז עלה ב-1.1%, מדד התקשורת נחלש ב-1% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.3% לערכו.

מניית חברת התרופות טבע התחזקה היום ב-0.4%, לאחר שאתמול דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי בחברה מתכוונים להעלות את הצעת הרכש המתוכננת לחברת מיילן ב-2 מיליארד דולר נוספים, ולהציע סכום כולל בן 43 מיליארד דולר עבור החברה. מניית חברת אופקו טיפסה ב-1.7% לאחר ששבה מניו יורק עם פער חיובי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן