לא עומדת בציפיות: אפל קיצצה בהזמנת רכיבים לייצור אייפון 5

אפל קיצצה בהזמנות של מסכי LCD ורכיבים אחרים המיועדים לאייפון 5 במהלך הרבעון האחרון בעקבות ביקושים חלשים, כך מדווח היום עיתון "ניקיי", במה שנראה כסימן נוסף להחלשות החברה האמריקנית בשוק האסייתי.

על פי הדיווח, אפל ביקשה מהספקיות הגדולות שלה – Japan Displa,  Sharp ,LG לחתוך באספקה מהתכנון המקורי לבערך 65 מיליון מסכי LCD בחודשים ינואר-מרץ, והעיתון מוסיף מפי אנשים שמקורבים לעסקאות כי החברה ביקשה לחתוך גם בחלקי הרכבה אחרים של האייפון 5. הדיווח, אם יאושר, ייתן אסמכתא להערכות האנליסטים הטוענים כי האייפון 5, שהושק בספטמבר האחרון, לא עומד בקצב המכירות המצופה.

בתוך כך, המתחרה הגדולה של אפל, סמסונג, ממשיכה לדווח על נתונים חיוביים. על פי החברה, המכירות הגלובליות של מכשיר הדגל גלקסי חצו את קו ה-100 מיליון מאז שהדגם הראשון הושק במאי 2010. גלקסי S3, שהושק בחודש מאי האחרון, מכר יותר מ-40 מיליון מכשירים בשבעה חודשים, והגלקסי IV החדש, שצפוי לצאת בתוך חודשים, מגיע עם חרושת שמועות על מסך בלתי שביר ברזולוציה HD ונתון מפואר של 440 פיקסלים לאינץ'.

העובדה כי סמסונג עקפה את אפל מיוחסת לפופולריות של הגלקסי נוט שלה, המעשיר את המגוון הרחב של המכשירים וטווח המחירים שהחברה מציעה, בעוד שאפל התגלגלה במהלך השנה האחרונה עם דגם אחד בלבד.

סמסונג צפויה להגדיל את קצב מכירות הסמארטפונים שלה ביותר משליש במהלך השנה הנוכחית ובכך להגדיל את הפער מאפל. אנליסטים צופים כי סמסונג תמכור כ-290 מיליון סמארטפונים עד סוף 2013 מול 180 מיליון של אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן