לא עושים עניין: המעסיקים כבר לא מפחדים מעובדים מקועקעים

"עכשיו לעולם לא תמצא עבודה!". 14% מהאמריקאים מקועקעים. כמעט כולם שמעו את המשפט הזה ממשפחה או מחברים. אבל האם ככל שמספר המקועקעים הולך וגדל, ההנחה המסורתית כי קעקועים ועבודה לא הולכים ביחד עדיין נכונה, גם בשנת 2013?

מדיניות הקעקועים במקומות העבודה שונה בין ובתוך ענפי התעשייה. אבל כשחברות עכשוויות רבות מתחייבות לגוון ולהכיל כל עובד, הופכים הקעקועים לפחות ופחות בעייתיים. מדיניות הקעקועים הליברלית במשרות צווארון כחול ומשרות הקשורות באמנות אינה מפתיעה; אולם ההשקפה היותר ויותר סובלנית בענפי החינוך והרפואה הינה דבר הרבה פחות צפוי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כפי שמסביר ג'ון צ'לנג'ר, מנכ"ל חברת ייעוץ, רוב המעסיקים היום יסכימו כי הופעתו החיצונית של האדם אינה חשובה כמו כישוריו מקצועיים: "גם בשוק העבודה הלוחץ, רוב החברות לא רואות קעקועים בחומרה רבה מדי. לחברות יש אינטרס לשכור את שירותיו של המועמד המתאים ביותר".

לדברי דוברת בנק אוף אמריקה, פריס מוריסון, לבנק אין כללים או הגבלות לגבי עובדים מקועקעים. "אין לנו מדיניות רשמית לגבי קעקועים, כי אנחנו מכבדים את ההבדלים בינינו ומכירים בכך שגיוון והכלה עוזרים להפוך את החברה שלנו לחזקה יותר", אמרה.

גישה זו אינה נדירה בסביבות ארגוניות עכשוויות. קעקוע גדול, בולט וצבעוני של פרח לילך על חזהּ לא מנע מקורטני פקולה להתמנות ב-2204 כסגן נשיא חברת Philadelphia's ZB Sports, קמעונאית מוצרי ספורט. "אם הייתי פוסח עליה בגלל הקעקועים שלה, הייתי מחמיץ עובדת פנומנלית", הסביר הממונה.


צילום: IngImages ASAP

ובכל זאת, מדיניות הקעקועים משתנה ממשרד אחד למשנהו, כשטענת הנגד היא כי קעקועים – כמו תסרוקות לא שגרתיות או בגדים נועזים – עלולים להסיח את דעתם של עמיתים ולקוחות. "זה תלוי כמה הם באמת גלויים או פוגעניים. לקעקועים יכולים להיות השפעה על חזות מקצוענית", אומר מארק ברנר, סגן נשיא בכיר באפולו גרופ.

מדיניות הקעקועים באקדמיה משתנה גם היא, בהתאם להצהרת הכוונות של המוסד. לברוס פוטס, פרופסור באוניברסיטת ניו מקסיקו, יש קעקוע גדול על פניו. "לא היתה לי בעיה להשיג עבודה, כי ההצלחה תלויה באיך אתה מציג את עצמך, ולא רק במראה", הוא מסביר.

אבל ההכלה של האוניברסיטה אינה בהכרח מייצגת את כל המעסיקים. במיוחד כשמדובר בילדים קטנים, המוסדות מודאגים בקשר למסר שהופעתו של המדריך עלולה לשדר. ג'ון ביטנר, המנהל קייטנה בלוס אנג'לס, הרגיש לחץ מצד ההורים להעסיק יותר "מודלים לחיקוי" אחרי שהמחנה שלו זכה לגידול של 15% במדריכים המקועקעים בעשור האחרון.

בתחום הרפואי, קעקוע אינו מקטין את סיכוייו של אדם, אולם הכללים לגבי כיסוים של הקעקועים נוטים להיות מחמירים יותר. רוב המוסדות דורשים רמה מסוימת של הסתרה בשעת העבודה משום שהפגנת רושם מקצועי הינה מפתח להשגת אמון החולים.

מדיניות ההסתרה שונה כאמור בכל מקום עבודה, אולם ברור כי בשנת 2013 קעקועים בהחלט לא הורסים את סיכויו של אדם לקריירה מוצלחת. ובכל זאת, מחקר של CareerBuilder מראה כי 31% מהמעסיקים שהשתתפו בסקר דירגו קעקוע גלוי כתכונה בעלת החשיבות הגדולה ביותר אשר עלולה להניאם מלקדם עובד. אז למרות שחברות בתחומים רבים מתמקדות יותר ויותר בגיוון ובהכלה, כדאי עדיין לשמור את קעקועי הראווה לשעות של אחרי העבודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן