לא קונים: מכירות האלקטרוניקה נפלו ב-5.6% ב"יום שישי השחור"

יום שישי השחור הוא אולי סמל הקניות עבור הצרכן האמריקאי, אך עבור תעשיית האלקטרוניקה, חג הקניות שחל בשבוע שעבר היה עגום למדי: נתונים שפרסמה היום חברת מחקר השווקים NPD מלמדים כי מכירות האלקטרוניקה בארה"ב נפלו ב-5.6% ב"יום שישי השחור" ביחס לשנה שעברה. מדובר בנתון גרוע אף מזה שנרשם בשנה שעברה, בה ירדו המכירות ב-4% ביום שלאחר חג ההודיה.

"ההתחלה האיטית הזו היא המשך ישיר לאתגרים שראינו בשוק האלקטרוניקה במהלך 2012", אמר סגן נשיא NPD, האנליסט סטפן בייקר. "בשוק בלתי מאוזן, שבו רק מספר בודד של קטגוריות אחראיות למכירות הגדולות, יכולתן של חברות החשופות לכל שוק האלקטרוניקה להציג תוצאות טובות הפכת בעייתית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמות הטלוויזיות השטוחות שנמכרו ירדה ב-4%, לצד ירידה של 6% בהכנסות, בשל צניחה במחיר המוצרים. 40% מהמסכים שנמכרו היו בקטגוריית ה-32 אינץ', שבה הגיעו המחירים לשפל של 194 דולר. כמות המסכים בגודל 50 אינץ' ומעלה שנמכרו עלתה ב-65%, וכמות המסכים בגודל 60 אינץ' ומעלה זינקה פי 10 ביחס ל-2010.

לא סוחבים? | צילום: רויטרס

מכירות הנוטבוקים ירדו ב-10%, על רקע סטגנציה שנרשמה במכירות המחשבים מבית אפל וירידה של 10% במכירות מחשבי הווינדוס. באופן מפתיע, היוו מחשבי המגע היוו רק 3% מהמכירות, במחיר יחידה ממוצע של 668 דולר.

"הנפילה בקטגוריות החלשות יותר, שפעם היו משמעותיות בתחום המתנות, הצניחו את המכירות הכלליות", אמר בייקר. "בנוסף לירידה במצלמות הדיגיטליות הפשוטות ובנגני MP3, מכירות מכשירי ה-GPS צנחו ב-40%, כמו גם מכירות מצלמות וידיאו. למרות שהתחזית לעונת המכירות הזו נותרת מאוזנת במקרה הטוב, הצפי לשנה הבאה (שבה לרבות מהקטגוריות הללו תהיה השפעה קטנה יותר על השוק) היא אופטימית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן