לא רק באמריקה: ממשלת ספרד אישרה קיצוץ נרחב בשירותי הבריאות

מעתה יצטרכו אזרחי ספרד לשלם הרבה יותר על תרופות. ממשלת ספרד הודיעה היום על רפורמה חדשה בשירותי הבריאות במדינה. על פי הרפורמה, מחודש אוגוסט הקרוב, יבוטל הסבסוד על מרית תרופות המרשם המוגדרות על ידי משרד הבריאות הספרדי "עבור מחלות קלות". לדברי שרת הבריאות הספרדית, אנה מאטו, מטרת הרפורמה היא "העברת תקציב לטיפולים ותרופות בעלות ערך רפואי גדול יותר".


סבסוד רק לתרופות בעלות ערך טיפולי גבוה | צילום: רויטרס

בעקבות הקיצוץ הצפוי אמורה ממשלת ספרד לחסוך כ-458 מיליון יורו. סכום זה הוא חלק מקיצוץ נרחב של 7 מיליארד יורו, עליו הכריזה הממשלה בחודש אפריל. ההודעה על הרפורמה הגיעה בסוף סבב דיונים שניהלה ממשלת ספרד עם 17 המחוזות האוטונומים שבשטחה, במסגרתם זכה הקיצוץ לתמיכה של כולם למעט שניים מהם.

ספרד הנתונה כעת במשבר כלכלי עמוק, שהותיר אחד מכל ארבעה אזרחים מובטל, התחייבה בפני האיחוד האירופי לקצץ סכום של 45 מיליון יורו מהתקציב הכולל של המגזר הציבורי במדינה. במסמך טיוטה המפרט את עיקרי הרפורמה, כתבה שרת הבריאות: "הקיצוץ עשוי לפגוע בהכנסתן של חברות תרופות מסויימות. אך העדפת חברה אחת מהאחרת פשוט לא הגיונית ואינה באה בחשבון". 

בנוסף לקיצוץ תשיק ממשלת ספרד גם תוכנית תשלומים שיתופית במסגרתה יוכלו אזרחי המדינה לשלם על מוצרי בריאות שונים בהתאם להכנסתם. המשבר הכלכלי האירופי משפיע על מערכות הבריאות במדינות רבות. ביוון נאלצה לאחרונה הממשלה להתמודד עם העברת התשלום על תרופות מרשם למזומן בלבד, זאת במסגרת מאבק במחסור בתרופות ברחבי המדינה. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן