לא רק בישראל: ראש ממשלת צרפת מזהיר מ"יורו חזק מדי בהשוואה לדולר"

ראש הממשלה הטרי של צרפת, מנואל ואלס, אמר אתמול (שבת) שמטבע היורו חזק מדי, ושהנשיא פרנסואה הולנד צריך לקחת יוזמה ,להאיץ את הצמיחה ואת היקף התעסוקה מייד לאחר הבחירות לפרלמנט האירופי בסוף חודש מאי.

"אנחנו צריכים מדיניות מוניטארית אחרת, הולמת יותר, מכיוון שהרמה שהיורו נמצא בה כיום גבוהה מדי. אנחנו צריכים שינוי משמעותי שיהפוך את המדיניות המוניטארית שלנו לכלי לצמיחה ויצירת משרות, כלי שמשרת את העם", אמר ואלס בפגישה של אירופאים סוציאליסטים צעירים בפריז.

ואלס נאם בפרלמנט הצרפתי ביום שלישי ואמר שממשלתו רוצה הידברות כדי לקדם את מה שנתפס ככוחו המוגזם של היורו, ברגע שהבחירות לפרלמנט האירופי יחלפו. בנוסף קרא ואלס לפרלמנט האירופי לנקוט צעדים שיובילו לצמיחה כלכלית של האיחוד.

קריאות נחרצות חודש בלבד לאחר תחילת כהונתו, מנואל ואלס | צילום: רויטרס

בחודש שעבר, שר הכלכלה הצרפתי ארנואד מונטברג אמר שצרפת רוצה שמדינות גוש היורו יפגשו מוקדם ככל האפשר כדי לדסקס על חוזקת המטבע, על איטיות הצמיחה, ואף קרא לבנק האירופי המרכזי לאמץ מדיניות לא שגרתית על מנת להחליש את היורו. הוא קרא ליישומה של מדיניות מוניטארית שתתבסס על המודל האמריקאי של הפד, ואף אמר שמריו דראגי, נשיא הבנק האירופי המרכזי, צריך לכפות שער חליפין נמוך יותר על היורו.

בשנה האחרונה עלה היורו ביותר מ-5% מול הדולר, מה שפגע בעיקר ביצואנים משום שהמחירים שנתנו היו פחות תחרותיים משאר השוק העולמי ורווחיהם כורסמו בהתאמה.
בשבועות האחרונים, מספר חברות עלית מהשוק האירופי התלוננו על חוזקו של היורו, כגורם המרכזי לאכזבות משורת הרווח בדוחות שפרסמו לרבעון הראשון של 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן