לא רק המשקפיים של סמסונג: גוגל עשויה להיתקל ביריב נוסף – אינטל

אוקיי, אז זה נראה ממש מובן מאליו; סמסונג הגישה בקשה לפטנט עבור עיצוב משקפיים חכמים. זה אומר שהיא רודפת אחר המשקפיים של גוגל, נכון?

אלא שמתחת לרדאר טמון יריב מעניין יותר: אינטל. ענקית השבבים פיתחה (או רכשה) מספר יכולות חדשות במטרה לאותת כי היא עשויה להוות כוח עולה בתחום, עד כדי כך שזהותה של החברה עשויה אף היא להשתנות, ממפתחת מרכיבים למפתחת מוצרים.

החברה הולכת והופכת אט-אט לשחקן משמעותי בנישה, לאחר שרכשה את Mashery, המסייעת לחברות תוכנה בניהול ממשקי התכנות שלהן. בשנה הבאה היא מתעתדת לבצע את צעדיה הראשונים בתחום הרובוטיקה, עם פרויקט "רובוט המאה ה-21". היא גם משקיעה גדולה ב-Recon, יצרנית Reconjet, משקפיים מבוססי אנדרואיד בעלי מסך צד רחב ומרובה פיקסלים, המשמשים לצורך ספורט אתגרי.

צילום: מתוך יוטיוב

אינטל, אם כן, נכנסת לתחום המחשוב הלביש הספורטיבי, בדיוק התחום שסמסונג רוצה למקד בו את קו המוצרים שלה. המוצר של סמסונג עשוי אף להקרא להיקרא "משקפי ספורט"; המפרט שלו נראה על פניו מתקדם הרבה פחות משל Recon, אבל עם יתרון על פני המשקפיים של גוגל בזכות כבל המחבר בין הטלפון הנייד למשקפיים (מה שאמור לסייע להאריך את חיי הסוללה שלהם).

במועד ההשקה, הגדירה אינטל את Recon כמנוף לאסטרטגיית המוצרים הכוללת שלה: "המחשוב הלביש הוא תופעה מרכזית, אשר מאיצה במהירות ומגדירה מחדש את האופן בו אנו מבצעים אינטראקציה עם מידע", אמר מייק בל, סגן נשיא החברה והמנהל הכללי של קבוצת המכשירים החדשים שלה. "אנו רואים במכשירים של Recon כלי אסטרטגי לניצול מהפכת המחשוב הלביש. ההשקעה שלנו במכשירים אלה היא חלק חשוב מהגישה החדשנית שלנו בתחום מתפתח זה".

במציאות של שווקים שמשתנים במהירות, הדשא של אף אחד אינו בטוח. בכניסתה ל"שרשרת המזון", מתוך מעמדה כמפתחת מרכיבים, תלמד אינטל גם להכיר את העדפות הצרכנים בשוק הטכנולוגי המתפתח. סמסונג כבר יכולה לטעון שהיא נמצאת שם, גוגל חייבת גם היא להיות כבר בסביבה. אז איך זה שאין לנו עדיין מוצר?

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן