לא רק למשקיעים: 10 עצות לחיים טובים מפיו של "האורקל" וורן באפט

וורן באפט זוכה כבר שנים למעמד על בעולם ההשקעות, כשרבים רואים בו לא רק משקיע אגדי, אלא "גורו" של ממש. עם השנים זכה איש העסקים המוכר לכינוי "האורקל מאומהה", וככל שמעמדו הציבורי המשיך להתבסס כך גם גלי ההערצה כלפיו הלכו וגבהו – וההמונים ציפו למוצא פיו פעם אחר פעם. ובאפט, מצדו, לא אכזב: ברבים מהנאומים שנשא הקפיד לשלב אמרות וטיפים מגוונים, רבים מהם עטופים באופן ציורי אשר הפך למזוהה עמו. כעת, ממרומי גיל 85 וכשהוא מחזיק בתואר "האדם השני בעושרו בארה"ב" (שני רק לביל גייטס), באפט ממשיך לפעול בכל המרץ (רק השנה ביצע את הרכישה הגדולה ביותר שלו אי פעם), וממשיך לספק למעריצים טיפים ועצות הנוגעים להתנהלותם הפיננסית, לעולם ההשקעות – וגם לחיים עצמם.

בשבועות האחרונים הושק בארה"ב הספר "My Warren Buffett Bible", בו איגד הסופר רוברט בלוך 284 ציטוטים נבחרים מפיו של "האורקל" אשר הונו מוערך כעת בלא פחות מ-61 מיליארד דולר. באופן טבעי, מרבית הציטוטים נוגעים באופן ישיר בעולם ההשקעות, ואם אתם שואפים להתברג בתחום ההשקעות לבטח תמצאו בספר עצה או שתיים (או 284) שיועילו לכם ויגרמו לכם לחשוב ולהטיל ספק בכמה מאבני הבסיס של התחום. אך גם אם אתם לא בדיוק משקיעים מנוסים או שואפים להפוך לכאלה, תוכלו למצוא בספר כמה עצות מועילות במיוחד. בין אם אתם נמנים על אנשי עולם ההשקעות ובין אם לאו, אלו 10 עצות במיוחד בשבילכם – היישר מפיו של "האורקל".

1. "עדיף להיות מוקפים באנשים טובים יותר מכם. תבחרו שותפים וקולגות שמתנהגים טוב יותר או עובדים טוב יותר – ותופתעו לגלות איך מדי יום תהפכו קצת יותר דומים להם".

2. "כסף עשוי, בנסיבות מסוימות, למקם אתכם בסביבה מעניינת במיוחד. אבל על שני דברים כסף לעולם לא ישפיע: כמות האנשים שאוהבים אתכם ומצב הבריאות שלכם. זה תלוי רק בכם".

3. "את מה שהחכמים עושים בהתחלה, הטיפשים עושים רק בסוף".

עצות מהאורקל. באפט | צילום: thinkstockphotos

4. "ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים סופר מצליחים הוא שהאחרונים יגידו 'לא' כמעט תמיד".

5. "לא משנה מה יקרה, לעולם אל תשאלו ספר האם אתם זקוקים לתספורת".

6. "אני מתעקש להקדיש הרבה זמן בכל יום לדבר פשוט: לשבת ולחשוב. זה מאוד לא נפוץ בעולם העסקים האמריקאי. אני יושב, חושב, וקורא. אז אני קורא וחושב הרבה יותר, ולכן מקבל הרבה פחות החלטות אימפולסיביות מאשר רוב האנשים בתחום".

7. לבנות מוניטין לוקח 20 שנה, להרוס מוניטין לוקח 5 דקות. מי שזוכר את זה כל הזמן יעשה הרבה מאוד דברים אחרת".

8. "צריך לעשות מעט מאוד דברים 'נכון' בחיים, כל עוד עושים מעט מאוד טעויות".

9. "מי שקונה דברים שהוא לא צריך ימצא עצמו במהרה מוכר דברים שהוא בהחלט צריך".

10. ולסיום: "תמיד יהיו את אלו שאוהבים להפוך דברים קלים לקשים במיוחד. אל תופתעו מהם, ואל תתנו להם להסיט אתכם מהדרך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן