לא תאמינו כמה עולות ההברחות במעברי הגבול לכלכלה העולמית

פעילותן של קבוצות פשע מאורגן במעברי הגבולות הפכה לאחד האיומים הבטחוניים והכלכליים הגדולים ביותר כיום. על פי נתונים שפרסמו היום משרד הסמים והפשע באו"ם, הנזק הכספי השנתי שגורמות קבוצות הפשע המאורגן הפועלות בגבולות ברחבי העולם מסתכם ב-780 מיליארד דולר. סכום זה גדול פי 6 מהתקציב של הארגון לסיוע הומניטרי למטרות פיתוח.

המסמך שפורסם היום מראה כי "מיליוני בני אדם הופכים מדי שנה לקורבנות של סחר בבני אדם המתבצע על ידי קבוצות הפשע המאורגן". עוד עולה מהמסמך כי הפעילות הרווחית ביותר עבור הקבוצות הללו היא בתחום הסחר בסמים ובסחורות מזוייפות.

חילים אמריקאים במנהרת הברחות על גבול מקסיקו- ארה"ב | צילום: רויטרס

לדברי מנכ"ל משרד הסמים והפשע באו"ם, יורו פדוטוב, "ההתמודדות עם בעיית הפשע המאורגן במעברי הגבול מהווה כיום את אחד האתגרים הגדולים ביותר של הקהילה הבינלאומית כולה".

בנוסף, המשרד מסביר כי המסמך המקיף שהציג האו"ם היום במסגרת קמפיין הסברה למאבק בתופעה המדאיגה, כולל מידע פנימי של המשרד וכן מידע ממקורות חיצוניים. בין היתר, נלקח מידע מעמותות הנלחמות בתופעת הסחר בבני אדם וכן מארגונים הפועלים נגד הברחות סחורות מזוייפות.

עוד נמסר כי זוהי הפעם הראשונה שמסמך מסוג זה מנוסח בתחום הפשע המאורגן במעברי הגבולות, ולכן אין כל דרך להשוות את הנתונים המופיעים בו ולהצביע על מגמה בתחום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן