לב לבייב מתגייס לטובת הקהילה הבוכרית בישראל

הקונגרס ה-14 של יהודי בוכרה התקיים אתמול בהיכל התרבות בתל אביב ומשך לא מעט דמויות בולטות מהקהילה העסקית הישראלית, כמו גם פוליטיקאים ואנשי דת, בעלי זיקה ליהדות בוכרה. בין השאר השתתפו באירוע שר הביטחון בוגי יעלון, שגילה כי יש לו שורשים בוכרים, איש העסקים והבעלים של אפריקה ישראל, לב לבייב, נשיא התאחדות היהלומים, שלמה נס, חברי כנסת ושגריר אוזבקיסטן בישראל.

במהלך האירוע הושק ספר תורה שמטרתו לאחד את כלל יהודי הקהילה הבוכרית בארץ וברחבי העולם על ידי רכישה של אותיות, פסוקים, או פרשות שלמות בו. כל ההכנסות ישמשו לסיוע ותרומה לקהילה הבוכרית בפריפריה בישראל. האותיות הראשונות בספר נכתבו למול הקהל שגדש את האולם ע"י הרב אליהו יעקב, השר יעלון ולב לבייב, המכהן גם כנשיא קונגרס יהדות בוכרה.

השר יעלון, הרב אליהו יעקב ולב לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

"מטרת הקמת הקונגרס בישראל היתה, שהדורות הבאים ידעו מי היו אבות אבותיהם", אמר לבייב. " לאבי בגולה היה חשוב מכל אחדות יהודית אמיתית וכממשיך דרכו אני מאמין שחשוב ביותר שנקנה לדורות הבאים את ערכי קירוב הלבבות בין יהודים חילוניים, מסורתיים ומאמינים, דרך עולים חדשים ותושבי מדינת ישראל ועד חברי תנועות מהימין, המרכז והשמאל."

השר יעלון ברך בשם ממשלת ישראל את באי הכנס ואת בני העדה הבוכרית וסיפר כי "נציגיה נוכחים ומובילים בכל תחום. פגשתי את בניה ובנותיה בצבא בתפקידים משמעותיים, אני פוגש אותם בכלכלה, בחינוך, בפוליטיקה, בתעשייה, ברפואה, בחקלאות, בהיי-טק – בעצם היכן לא. הבאתם אתכם למדינת ישראל מסורת מפוארת. טוב שאתם משמרים את המסורת הזו, כי היא מלמדת כל אחד מאיתנו אודות קהילה מפוארת שממשיכה להכות שורשים גם בימינו", סיכם השר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן