לזה לא חסר: עלייה בכמות החברות שחילקו דיבידנדים ב-2013

35% מהחברות הנסחרות בבורסה בארץ חילקו דיבידנדים בשנת 2013 – לעומת 29% בשנת 2012, כך עולה מדו"ח מיוחד של מחלקת המחקר של הבורסה. על פי הדו"ח, בסך הכל חילקו החברות השונות במהלך שנת 2013 דיבידנדים על סך 18.7 מיליארד שקל, לעומת 18 מיליארד שחולקו בשנה שקדמה לה.

ומיהן החברות אשר חילקו את הדיבידנדים הגדולים ביותר במשק? על פי הדו"ח, את המקום הראשון תופסת לראשונה חברת התרופות "טבע", אשר חילקה במהלך השנה החולפת דיבידנדים על סך 4.3 מיליארד שקל (לעומת 3.5 מיליארד בשנת 2012). במקום השני נמצאת חברת בזק אשר חילקה דיבידנדים על סך 2.8 מיליארד שקל. תשואת הדיבידנד של בזק, אשר עומדת על 21%, היא הגבוהה ביותר מבין חברות ת"א 25.

טבע. מובילה את רשימת מחלקות הדיבידנדים | צילום: רויטרס

חברת כימיקלים לישראל, אשר הובילה את הרשימה במהלך השנתיים האחרונות, ירדה עד למקום השלישי. השנה חילקה החברה דיבידנדים על סך 2.3 מיליארד שקל – לעומת כ-4 מיליארד בכל אחת מהשנים האחרונות.

נתון מעניין נוסף הוא הבנקים אשר חילקו דיבידנדים במהלך השנה. לאחר שבשנת 2012 אף בנק לא חילק דיבידנדים כלל, בשנת 2013 שלושה מתוך חמשת הבנקים המובילים בישראל (בנק הפועלים, הבינלאומי ומזרחי טפחות) חילקו דיבידנדים. בקרב חברות הסלולר, נעצרה חלוקת הדיבידנדים כמעט לחלוטין עקב הירידה החדה בהכנסות.

מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר. כמו בעולם גם בישראל, מככבת חברת תקשורת כמחלקת דיבידנדים מובילה | צילום: יח"צ

אך מסתבר שישראל אינה יוצאת דופן. בארה"ב למשל נרשמה במהלך 2013 עליה של יותר מ-50% בהיקף הדיבידנדים שחולקו לעומת 2012 והם הסתכמו בכ-302 מיליארד דולר. בעולם כולו היקף חלוקת הדיבידנדים חצה בשנה החולפת לראשונה את סף טריליון הדולר, כאשר החברות הפיננסיות מובילות כמחלקות הגדולות ביותר, ואחריהן חברות האנרגיה והתקשורת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן