לחימה או הפסקת אש? הבורסה ננעלה במגמה מעורבת אחרי יום הפכפך

יומו השלישי של שבוע המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום בחוסר יציבות, על רקע דיווחים על הסכם הפסקת אש אשר הולך ומתגבש בין ישראל לחמאס ועשוי להכנס לתוקף ביממה הקרובה. בסופו של דבר ננעל המסחר במגמה מעורבת.

מדד תל אביב 25 נפתח בעליות, אך בסיום המסחר ננעל בירידה של 0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2%, מדד הבנקים ירד ב-0.7% ומדד הביטוח עלה ב-0.1%.

בסקירה מקרו כלכלית שבועית התייחס עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, לריבית ולמצב שוק הדיור הישראלי. "למרות המדד הנמוך, נראה שקיימת הסתברות גבוהה לכך שבנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי בחודשים הקרובים, לנוכח הפיחות בשער החליפין", סבור קליין.

"יחד עם זאת על רקע נתוני החשבונאות הלאומית החלשים נראה שההסתברות להורדת ריבית במהלך 2013 גבוהה מההסתברות להעלאת ריבית. בנוסף, להערכתנו, בנק ישראל לא צפוי לעשות צעדים נוספים בתחום הדיור לפחות בחודשיים הקרובים עד לפרסום נתונים נוספים שישקפו את אפקטיביות הצעדים שעשה עד כה".

מניית כלל ביטוח ריכזה עניין על רקע פירסום דוחותיה הכספיים של החברה בהם דווח על מעבר לרווח נקי של 160 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2012. מניית החברה נסגרה בעלייה של 1%.

בעל השליטה בחברת HOT, איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, המבקש לרכוש את כל מניות החברה להפכה לפרטית, העלה היום את מחיר הצעת הרכש שלו למניות החברה בפעם השנייה מאז פורסמה ההצעה הראשונית בחודש אוגוסט. דרהי, אשר הציע בתחילה 38 שקל למניה, וביקש לרכוש את מניותיהם של אליעזר פישמן וידיעות תקשורת בפרמיה של 12.5%, נכון לרגע ההצעה, העלה את המחיר לאחר זינוק במניית HOT, ל-41 שקל, וכעת הוא מעלה את המחיר ל-42 שקל למניה.

תקופת החגים ודיווחים על התקדמות בנושא הצוק הפיסקלי הביאו אתמול לנעילה חיובית של המדדים המובילים גם בוול סטריט. מחירי הדלק רשמו עלייה כתוצאה מההסלמה בין ישראל לחמאס. מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 1.6%, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 2.2% לערכו. הבורסות המובילות באירופה רשמו גם הן יום של עליות חדות כאשר הבורסה הלונדונית עלתה ב-2.3%, הדאקס הגרמני קפץ ב-2.5% ואילו הבורסה בצרפת זינקה ב-3%.

יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, ידבר היום בפני חברי המועדון הכלכלי של ניו יורק. בשווקים יחפשו רמזים לגבי גורלה של ההרחבה הכמותית הקרובה, כשהסוחרים והכלכלנים ימשיכו לתהות לגבי יעילותו של המהלך בשמירה על הכלכלה האמריקנית מהצוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן