ליברמן: "יאיר לפיד לא יהיה שר החוץ בממשלה הבאה"

בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות יו"ר ישראל ביתנו ומספר שתיים בליכוד ביתנו לתקיפה נגד יאיר לפיד, אותה התחיל בישיבה הראשונה של הסיעה המשותפת השבוע. "אין ספק שלפיד ראוי ורצוי בקואליציה העתידית. יחד עם זאת יש רושם שהוא לא משתתף בהרכבת הממשלה אלא הוא מתנהג כמי שמרכיב אותה". 

ליברמן הבהיר חד משמעית כי תיק החוץ ישאר בידי מפלגת הליכוד ביתנו והציע ללפיד לקחת את משרד האוצר. "מי ששואל איפה הכסף צריך ללכת אחרי הכסף והכסף נמצא במשרד האוצר". 

דבריו של ליברמן נאמרו פחות משבוע לאחר שמתח ביקורת חריפה על התנהלותו של לפיד על כך שהוא מתעסק רק בשאלה כיצד ייבחר להיות ראש ממשלה. 

ליברמן הכחיש הערב קיומו של הסכם בינו לבין נתניהו, במסגרתו אמור תיק החוץ להשאר בידיו. "שום דבר עוד לא סגור. אנחנו מדברים עם כולם. אין שום הסכם, אנחנו פועלים בשקיפות מוחלטת". 

אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

ליברמן התייחס גם לאפשרות של הצטרפותה של התנועה ברשות ציפי לבני לממשלה הבאה. "ציפי היא תוספת ראויה ואברך על הצטרפותה לממשלה". בתוך כך התייחס ליברמן גם לדברים של נתניהו בנוגע לחידוש המו"מ המדיני עם הפליסטינים. "אנחנו נסכים למו"מ בכל רגע נתון ללא תנאים מוקדמים". 

לדברי ליברמן הסיבה לשינוי עמדתו של נתניהו בנוגע למו"מ עם הפלסטינים היא השינויים הגיאו פוליטיים בעולם הערבי. "האביב הערבי הוא קשה ואין פתרונות קסם. צריך לנהל מו"מ על הסדר ביניים ארוך טווח". 

בראיון התייחס ליברמן גם למשפט נגדו העומד להיפתח בשבועות הקרובים. ליברמן מואשם בבכך שסייע באופן פעיל זאב בן-אריה להתמנות לשגריר ישראל בלטביה בתמורה למידע סודי על חקירתו הפלילית. לטענתו, הסיבה שדני איילון סגן שר החוץ וחבר מפלגתו לשעבר הוא אחד העדים המרכזיים במשפט נגדו היא העובדה שאינו נכלל ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן