לידיעת התיירים: אמסטרדם לא תאכוף איסור מכירת מריחואנה

משטרת אמסטרדם תעלים עין מתיירים שיקנו קנאביס (מריחואנה) בבתי הקפה – ה"קופי שופס" – המפורסמים של העיר, כשהחוק האוסר על זרים לעשות זאת ייכנס לתוקף בתחילת 2013, כך אמר היום ראש העיר, אברהארד ון דר לאן.

דבריו של ראש העיר שמו סוף לחודשים של ספקולציות ואי ודאות לגבי כניסתו לתוקף של החוק אשר אושר השנה על ידי הממשלה ההולנדית, שמאז התפרקה. החוק במקורו אוסר על תושבים זרים לשבת בקופי שופס באופן גורף. "רשויות אכיפת החוק באמסטרדם לא ייתנו עדיפות לאכיפת כניסת מקומיים בלבד לחנויות הללו", כתב ון דר לאן לממשלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הרשויות לא יתנו עדיפות לאכיפת החוק הזה" | צילום: רויטרס

הקואליציה הליברלית-נוצרית דמוקרטית, אשר אישרה את האיסור, טענה כי בתי הקפה משכו פשע ומבקרים בלתי רצויים. אולם החקיקה נתקלה בהתנגדות חריפה על ידי בכירים באמסטרדם, אשר יותר מ-200 בתי הקפה שבה מהווים מקור הכנסה עיקרי עבודה. "אחד מכל שלושה תיירים – מתוך 6 או 7 מיליון שמגיעים לעיר מדי שנה – מבקר בקופי שופס", כתב ון דר לאן. "אנו מודאגים שאם נאכוף את האיסור, הם יקנו קנאביס ברחוב".

הממשלה הנוכחית לא ביטלה את החוק, אשר התקבל בברכה על ידי הפרובינציות הדרומיות בהולנד, בהן התלוננו הרשויות על בעיות תנועה שנגרמות כתוצאה מתיירים הנוהגים תחת השפעת הסמים.

מ-1 בינואר,תאכוף אמסטרדם מספר הגבלות על שימוש בקנאביס. בתי הקפה יצטרכו להיות במרחק של 250 מטר לפחות מבתי ספר, והעיר שוקלת גם לאסור על שימוש בגינות ציבוריות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן