לינקדאין הסירה מהרשת פרופיל של מהנדסת: "יפה מדי למקצוע"

הרשת החברתית העסקית לינקדין מצאה את עצמה בסוף השבוע האחרון במרכזו של דיון סוער על סקסיזם בקהילת ההיי-טק, כשהסירה מודעות של חברת סטארט אפ קטנה, משום שהאישה בתמונה נראתה, לטעמם, יפה מדי מכדי להיות מהנדסת אמיתית.

חברת Toptal, פלטפורמת נטוורקינג למהנדסים ומפתחים, פרסמה שורה של מודעות בלינקדין, בהן הציגה תמונות של חלק מהמהנדסים והמפתחים שלה לצד הכיתוב "אנחנו מגייסים מהנדסים מהשורה הראשונה, ומביאים אותם אליכם במהירות!". בין היתר, הועלתה תמונה של פלורנסיה אנטרה, מהנדסת ארגנטינאית. לינקדין הסירה את המודעות, וביקשה  מהחברה להעלות מודעות עם תמונות של המוצר אותו הם מפתחים בלבד.

"העובדה היא כי חברים בקהילת ההייטק (משתמשי לינקדין) מצאו את זה בלתי אפשרי שהמהנדסות שעובדות אצלנו הן באמת מהנדסות", כתב מנכ"ל החברה, טאסו דו ואל, בבלוג שלו, "ומנהיגי הקהילה (לינקדין) הסכימו איתם". לינקדין בתגובה טענו כי מדובר היה בטעות אנוש של צוות שירות הלקוחות שלהם. "נקטנו בצעדים המתאימים לאשר את המודעות שנדחו, ו- Toptal יכולה כעת לפרסם אותן בפלטפורמה שלנו כפי שהתכוונו", נמסר מדובר החברה. מנכ"ל Toptal ציין כי לינקדין עברו קודם על הפרופיל העסקי שלהם, עמודי הנחיתה ושאר המודעות, לפני שאישרו להם להעלות שוב את המודעות.

 
המודעה של Toptal עם תמונתה של המהנדסת פלורנסיה אנטרה (צילום מסך)

חלק מהוויכוח נסוב סביב האותנטיות של הצילומים במודעות של Toptal, כשהתברר שהם השתמשו, בנוסף לתמונות של מהנדסים ומהנדסות מהצוות שלהם, גם בתמונות של מאגרי צילומים ואף בתמונה אחת של השחקנית אמנדה שול ("חליפות"). צוות החברה אמנם הסיר את המודעות האלה, אבל דבק בעמדתו. "ואם אלה היו רק תמונות ממאגרי תמונות, למי אכפת?", כתב מנכ"ל החברה. "הנקודה היא שהן בסדר גמור ומייצגות אנשי מקצוע נורמליים".

הדיון נמשך בבלוג של דו ואל וברחבי הרשת, כשרבים צידדו בלינקדין. למה היא מביטה במצלמה במיניות, שאלו הקוראים, למה הלבוש החושפני? "דמיינו שמישהו מביט לכן במסך מאחורי הכתף בעבודה", כתב אחד הקוראים, "לא הביט מקרוב וכל מה שהוא ראה זה פרצוף וכיתוב של מחיר".

מעניין שאף אחד לא שואל את עצמו למה לא זו בלבד שנשים יפות לא יכולות להיתפס כמהנדסות, אלא גם שהאסוציאציה של כל האנשים האלה כשהם רואים תמונה של אישה יפה היא של מודעות מין. למה אישה מצטלמת לפרופיל שלה בלינקדין כשהיא נראית טוב? זאת שאלה לגיטימית? למה שלא תעשה את זה? למה זה עומד בסתירה ליכולות ולכישורים שלה? איך מהנדסת אמורה להצטלם? ולמה אישה שנראית טוב אוטומטית מעוררת את המחשבה שהיא באיזשהו אופן, עומדת למכירה?

צדק מנכ"ל החברה כשהחליט לשבץ נשים יפות בפרסומות שלו. זה הצליח למשוך את תשומת הלב של כולם, ואיך שלא מסתכלים על זה – כולם קצת מנצלים אותן, כולם קצת מרוויחים מהן, וכולם קצת נגועים בצביעות בקשר לזה. אבל הדבר הכי בולט הוא שבסופו של דבר, רבים מתקשים להאמין שאישה יפה יכולה להיות משהו אחר חוץ ממישהי שמתפרנסת מהמראה שלה, ושתמורת סכום הכסף הנכון – אפשר לקנות אותה.

לידיעה המקורית באתר אונלייף

עוד ב-Onlife:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן