“ללא מכירת נכסים או גיוס – קופת אי.די.בי פתוח תתרוקן בתוך שנה”

מינוי המשקיף החיצוני לאי.די.בי פתוח סייע להותיר את דירוג החוב שלה ברמה של B, עם תחזית שלילית – כך הודיעה היום חברת הדירוג S&P מעלות. על פי החברה, הדירוג עדיין משקף את ההערכה ש"ישנה סבירות לא מבוטלת שהחברה תגיע לכשל פירעון במהלך השנה הקרובה, בין אם כתוצאה מאי תשלום, מכל סיבה, של חוב פיננסי במועד המקורי, ובין אם כתוצאה מהגעה להסדר חוב.

למרות שהדירוג נותר על כנו, ציינו במעלות כי "ישנם איומים רבים ואתגרים משמעותיים העומדים בפני הנהלת החברה בטווח הזמן הקצר, לרבות חשיפה להכללת הערת 'עסק חי' בדוחות הכספיים, שעלול להוות עילה לפירעון מידי של אגרות החוב ועצירת תשלומים על ידי בית המשפט; סיכוני אי ביצוע בזמן של מכירת נכסים ובעיקרן מכירה מתוכננת של כלל ביטוח".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

להערכת מעלות, החלטת בית המשפט למינוי משקיף חיצוני עשויה להאיץ את האפשרות לכניסת הנהלת החברה ובעלי המניות למו"מ על הסדר חוב כולל. "נציין שכניסה למו"מ על הסדר חוב, באם תתקיים, תהווה צעד ראשון לאירוע כשל", ציינו בחברה.


צילום: אלוני מור

במעלות מעריכים כי הסיכון להפרת התניות בתום שנת 2013 הוסר בעקבות פעולות חיוביות של הנהלה החברה בסוף מרץ 2013 מול המערכת הבנקאית. "יחד עם זאת, בתרחיש הנזילות הבסיסי, שאינו מניח מימושים (למעט מכירת החזקה של 13% בכור) או גיוסי הון חדשים, אנו עדיין חוזים גרעון תזרימי של כמיליארד שקל בשנת 2014, מול השימושים הצפויים. כלומר, ללא מימוש חלק או מלוא החזקתה בכלל החזקות עסקי ביטוח או הנפקת מניות, אנו סבורים שקופת המזומנים של החברה תתרוקן עד סוף חודש מאי 2014. כאמור, אנו מאמינים שמימוש נכסים בקנה מידה גדול הוא המסלול הריאלי ביותר לעמידת הקבוצה בפירעונות החוב של 2014".

השבוע מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב את עו"ד חגי אולמן כמשקיף חיצוני לאי.די.בי פתוח ואת אייל גבאי כמומחה כלכלי בחברה. הדבר הגיע בתגובה תלבקשתם של מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, שבית המשפט יקבע כי החברה חדלת פירעון ויכפה עליה תוכנית הבראה.

השופט איתן אורשנטיין הודיע כי החליט להיעתר לבקשה באופן מוגבל. "מחד לאפשר את המשך פעילותה של החברה ומאידך למנות משקיף בעל סמכויות, עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי כיועץ כלכלי. המשקיף יהיה כפוך לבית המשפט ויגיש דוח תוך 14 יום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן