למבוגרים בלבד: הצצה לחצר האחורית של תעשיית הפורנו

"את לא יכולה לכתוב את זה", אומר לי כוכב הפורנו סימור באטס ברגע שהוא מבחין בידיי נעות לכיוון הדף כדי לכתוב את שתי המילים שאמר, אלה אשר מסכמות את כל הסיפור, שאומרות את כל מה שיש באמת לומר על מצבה של תעשיית הסרטים למבוגרים, שתי מילים, שאחת מהן היא קללה.

אני יושבת עם באטס בן ה-48, שנולד בשם אדם גלאזר בברונקס בניו יורק, על שני כיסאות פלסטיק בלב כנס של תעשיית הפורנו בשיקגו. מסביב לנו יושבות כוכבות פורנו על כיסאות גבוהים וחותמות על תמונות מבהיקות שלהן עבור גברים סבלניים שעומדים בתורים המביכים.

הפעם האחרונה בה ראיתי את באטס היתה לפני 11 שנים. ראיינתי אותו בסלון של בית יוקרתי עם בריכה בצורת כליה בעמק סן פרננדו. הבן הצעיר שלו הסתובב בחדר, בת זוגו כוכבת הפורנו העסיקה את עצמה בחלק אחר של הבית. אז, חלוץ התעשייה היה מסובך עם משטרת לוס אנג'לס, אשר החליטה כי סרט שצילם באטס, "פסטיבל הישבנים של טמפה – חלק 1", היה מגונה מדי. כיום הדברים השתנו.

בעשור שחלף מאז, השתנתה תעשיית הסרטים למבוגרים לחלוטין, ולמרות שבאטס דיבר "אוף רקורד", הוא גולל את כל מה שקרה בתווך, וזה מדהים.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

*

פעם, אנשי תעשיית הפורנוגרפיה היו מלכים. אני זוכרת את זה היה כיוון שהייתי שם. עליית האינטרנט הפיצה את הפורנו בעולם כמו וירוס. הופקו סרטים בתקציבי ענק בתעשייה, סרטי "פעלולים", בהם נשים התחרו על ה"זכות" לשכב עם מספר רב ככל האפשר של גברים, ותעשיית סרטי ה"גונזו", המצולמת כאילו מנקודת מבטו של הצופה, פרחה כמו עשב בעמק סן פרננדו, מוקד התעשייה. במהירות האור, הפורנו חצה לתוך המיינסטרים, והצרכנים לא הפסיקו לדרוש עוד.

ואז זה קרה. בשנים שלאחר הבום הגדול, הפך הפורנו לעל-מקומי, השוק הוצף בסרטים, הפיראטיות אכלה לתוך רווחי התעשייה, המשטרה הפדרלית החלה להאשים את יוצרי הסרטים בהפצת תועבה, והמיתון הגלובלי התפשט.

עד לזמן שבו אני יושבת מול באטס בכנס הפורנוגרפיה הזה במרכז הכנסים באילינוי, מתחת לשובל רועש של מטוסים הנוחתים בשדה התעופה בשיקגו, הנמצא במרחק של 1.5 ק"מ מאיתנו, תעשיית הפורנו השתנתה כליל.

תעשיית הפורנו כפי שאני הכרתי אותה מתה, ונראה כי תעשייה חדשה עולה במקומה.

*

זאק פיקס הוא מפענח צפנים לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, ומומחה לתחמושת מכוונת מטרה. הוא עונד משקפיים, צלקת גדולה בולטת על מצחו, ולו זקן ושפם ספורטיביים, שקצותיהם מעוקלים מעלה. פיקס הוא מנהל מחקר שווקים עבור "רשת השידור לתעשיית הפורנו" (AEBN), חברה המכתירה את עצמה באתר האינטרנט שלה כ"תיאטרון ה-VOD למבוגרים המוביל בעולם". בין אחזקות החברה נמצאים האתרים פורנוטיוב, סוג של יוטיוב למבוגרים, ו-xPeeps, אתר מצלמות רשת למבוגרים, שמעודד את המשתמשים לחשוף את עצמם. מלבד זאת, החברה מייצרת גם את המוצר שפיקס מנסה למכור כעת.

המכשיר נקרא "מגע אמיתי", מכשיר עינוג גברי המדמה איבר מין נשי, אשר תוכנן על ידי מהנדס נאס"א לשעבר, ומסתנכרן עם סרטים למבוגרים באמצעות חיבור USB. מחיר המוצר לצרכן הוא 325 דולר, והחבילה כוללת 120 דקות בשירות ה-VOD של החברה, מגבונים אנטי בקטריאלים, ואחריות של 90 יום.

לאחרונה, החלה החברה החלה לשווק גם את הג'ויסטיק. הוא שולט במכשיר "מגע אמיתי", ומאפשר לכוון אותו מרחוק, כדי לקשר שני אנשים הנמצאים במרחק רב זה מזה באמצעות המכשיר והאינטרנט. "זה מרגיש כמו סקס עם רובוט", אני מכריזה. אני שואלת את פיקס אם הוא השתמש במכשיר. הוא לא. "אני איש של לינוקס, והמכשיר הזה מבוסס חלונות", הוא מסביר.

פיקס קורא לסטיב פפ, המנהל הלוגיסטי של החברה. הוא משתמש במכשיר בקביעות. "הייתי סקפטי", הוא אומר, אך כעת הוא חושב ש"זה הדבר הכי מגניב בעולם". לפעמים, כשלאשתו אין חשק, הוא מספר, היא אומרת לו: "למה שלא…", ופפ הולך לחפש אינטימיות עם המכשיר.

"כצעד במסלול, זו קפיצה אדירה קדימה", אומר פיקס. לפי התחזית שלו, יום אחד נחיה בעולם שבו "נוכל ליצור מציאויות וירטואליות שלא ניתן להבחין בינן לבין העולם האמיתי".
אם זה העתיד של הסקס, אנחנו עדיין לא שם.

*

שם הפאנל הוא "כל מה שרציתם לדעת על תעשיית הפורנו". תשע כוכבות נמצאות על הבמה. 50 צופים בוהים בהן, ומדי פעם מרימים את הטלפון כדי לצלם. אחד מן הצופים שואל את הנשים מה התנוחה המינית המועדפת עליהן. "זה תלוי במצב הרוח שלי", עונה טורי בלאק, אותה ראיתי בפעם האחרונה ב-2009, על סט סרטו של ג'יימס דין (כוכב הפורנו).
"תמיד רציתי לעשות את זה כשאני תלויה הפוכה במעלית", אומרת אחת אחרת.
"אני בדיוק איפה שרציתי להיות", עונה כוכבנית אחרת בתשובה לשאלה שפספסתי.
זמן קצר לאחר מכן, הפאנל מסתיים, והנשים בורחות אל צידי הבמה, ונעלמות מאחורי הווילון.

צילום: רויטרס

*

מר פיט אולי לא נראה כך, אבל הוא איש חשוב.

אם הייתם בכנס, יכולתם לחשוב שמר פיט הוא זניח, בגלל שאף אחד לא מחכה בתור ומבקש ממנו שיחתום על תצלום של עצמו כמו הכוכבות שנמצאות משני צידיו, אך זה מכיוון שמר פיט הוא כוכב פורנו גבר, ובעולם הזה, הנשים הם המלכות.

מר פיט הוא חלק מן התעשייה כבר יותר מעשור. אני שואלת אותו בכמה סרטים הוא השתתף, והוא מעריך שקרוב ל-2,000. הוא נולד וגדל בלאס וגאס. "איש של נשים", הוא אומר על עצמו. לאחר שהחל לעבוד בספריית וידיאו שהציעה סרטים למבוגרים, הוא החליט שיהפך לכוכב הסרטים הללו.

אני שואלת אותו איך העסקים. "הם נפלאים", הוא אומר. "האינטרנט הוא העתיד וגם ההווה". למרות זאת, הוא מספר, קשה יותר לגברים חדשים להיכנס לתעשייה באקלים הכלכלי הנוכחי. "הדלתות נסגרות", הוא מזהיר.

אני שואלת אותו מה צריך כדי לעשות את התפקיד שהוא עושה. הוא מושך כתף, סוקר את העוברים והשבים. "כל עוד יש לך איבר שמתפקד, הדברים תמיד יסתדרו".

*

"אנחנו לא מאמינים שאלוהים יצר את הפורנוגרפיה, אבל אנחנו חושבים שהוא אוהב את האנשים שנמצאים בתעשייה", אומרת רייצ'ל קולינס מכנסיית XXX, אשר עומדת לפני שלט עליו כתוב "ישו אוהב כוכבות פורנו", כשאני שואלת אותה אם הפורנו הוא יציר השטן.
לקולינס יש תלתלי זהב, פרצוף מלאכי ומנהג לעמוד קרוב מדי אל האנשים עמם היא מדברת. אני מניחה שרייצ'ל אוהבת את אלוהים וגם כוכבות פורנו, כי המשימה של הכנסיה שלה היא להפסיק את ההתמכרות לפורנו ולהציל כוכבות פורנו מן התעשייה.

"פורנו הוא המקצוע העתיק ביותר", היא קובעת, ואני רוצה לתקן אותה, אך מוותרת. היא מודאגת. "הפורנו משנה צורה למשהו אחר. זה הופך להיות מסוכן יותר", היא אומרת, ונראית מודאגת עבור האנושות. "זה מוכר לנו משהו שפשוט לא קיים".

*

אני נדחפת בתוך הקהל. חבורות של גברים בוהות בכוכבות פורנו אשר מציגות לראווה מחשופים ששודרגו פלאים באמצעים פלסטיים, זוגות מחזיקים ידיים ומביטים בשורה של מוצרים וממתקים בצורות של איברי מין, ואני סופרת ארבעה גברים בכסאות גלגלים שנוסעים סביב הקומה ומבקשים לפגוש את כוכבות הפורנו של חלומותיהם. שתי נשים מרוצות מתנדנדות על נדנדה, ולוקח לי מספר שניות להבין שהנדנה היא בצורת דילדו. רקדנית במשקפי ענק ורודים, פיאה שחורה לראשה וכוכב ורוד על לחי ישבנה החשוף, משתובבת ברקע.

בדוכן שזכה בזיכיון, נאצ'וס עולים 4 דולרים. האוויר רועד מהמיית הבאסים הכבדים מתצוגת הרכב שחולקת את אולם האירועים עם כנס הפורנו. אדם מנסה למכור בקבוקים עם גלולות "חיזוק גברי" שהוא נשבע שיהפכו את הלקוחות "קשוחים יותר ולאורך זמן". בחורה אסייתית עם קעקועי אקדחים על הירכיים מוכרת חולצות שעליהן הדפס שלה עצמה. בלונדינית בתלבושת מלחים ולוגו של פלייבוי מנסה לשדל אנשים לחתום על קרוז מיוחד המתקיים בבגדים תחתונים. חשפן בעל בייבי-פייס וללא חולצה יושב על כסא, מחכה שמשהו יקרה, פוסטר ענק של סרט החשפנים "מג'יק מייק" מאחוריו.

בפינה של "חווית הדאנג'ן", גבר קושר אישה לכסא, רצועה סביב מצחה, הידיים והרגליים שלה קשורות, והדייט שלה צופה בסקרנות. כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס מוכרת מכשיר המוציא נוזל סיכה ללא מגע ידיים. אני כותבת את רשמיי בתוך תא המוכר צעצועי מין, והמוכר תוהה: "מכינה רשימת פנטזיות?". ברונטית נאבקת להישאר על מתקן מכני ורוד וענק מול קהל של גברים מעודדים. ליד השירותים, גבר שחור המפעיל דוכן צחצוח נעליים מתייאש ויושב על שרפרף. השירותים מריחים כמו כוכבות פורנו וחשפניות: אפרסקים ומשמשים, נצנצים דביקים ונעלי פלטפורמה, עם חריצים מיוחדים עבור טיפים.

צילום: רויטרס

*

כשמסתובבים במקום, אפשר כמעט לראות את הנקודה שבה הדרך התפצלה. המקום המדויק שבו קבוצה אחת של יוצרי פורנוגרפיה הלכה בכיוון אחד, קבוצה אחרת הלכה בכיוון אחר, והדברים לא חזרו להיות כפי שהיו. "כולם חייבים להתפתח או שימותו", אמר לי פיקס, והוא צודק.

"אנחנו בדור ה'עכשיו'", מעריכה שירלי לארה, סמנכ"לית התפעול של אתר המבוגרים Chaturbate, המפעיל מצלמות רשת. לארה טוענת כי הפורנו של המאה ה-21 סובב סביב שליטה. צרכן הפורנו לא רוצה יותר סרטים שצולמו בעבר, בוימו על ידי מישהו אחר ובהם מוצג סקס מתוסרט. צרכן הפורנו החדש רוצה לבחור את הבחורה, לשלוט במה שקורה ולפתח יחסים אינטימיים איתה, לא משנה כמה הם קצרי מועד ובני חלוף.

חוסר הנגישות של כוכבת העבר ג'נה ג'יימסון, שהייתה בלתי מושגת עבור הצופים, הוחלף על ידי בחורה פרטית שעובדת בקבלנות מחדר השינה שלה כדי לשלם על הלימודים עם טיפים וירטואליים, לאחר סקס וירטואלי. היא פצצה בלתי מושגת או הבת של השכן, המורה הרעה או הפאנקיסטית, האמא הנחשקת או כל מה שרעייתכם היא לא, כל מה שאין לכם, שאתם לא יכולים להשיג, שהביא אתכם לאתר הזה עכשיו, במקום לצפות בקליפ למבוגרים באתר סרטונים אשר גנב את החומר שלו ממפיק פורנו שנמצא על סף פשיטת רגל, הודות לכם.

*

"מה קרה? האינטרנט קרה", אומר באטס. "זה שינה את חוקי המשחק. אף אחד לא דמיין שאתרי הסרטים הללו יצוצו ויחלקו בחינם את התוכן שאנחנו עובדים קשה מאוד כדי להפיק". מספר מטרים ליד, בת הזוג כוכבת הפורנו של באטס מעניקה חתימה נוספת. "האם סקס מצולם אי פעם ייעלם?", הוא שואל רטורית. "לא. זה יישאר לאספנים".

בתיאוריה, דילמת הפורנו היא בדיוק כמו זו של הספרים המודפסים. חלק מהאנשים אוהבים להרגיש את דפי הנייר, את הריח כשהם פותחים ספר בפעם הראשונה. חלק אוהבים את הדבר החדש-חדש, את הפורנו שלהם דיגיטלי ואינטרקטיבי.

למען האמת, אף אחד לא יודע בוודאות לאן העולם מתקדם. התיאבון המיני הוא נושא חמקמק לחיזוי, וכולם כאן מאמינים כי מי שייתן תחזית מדויקת יגרוף הרבה מאוד דולרים.

*

ריילין הייתה כוכבת פורנו. אחר כך היא עזבה את התעשייה. היא הפכה לרעיה, אם, סוכנת נדל"ן. עד ששוק הנדל"ן בארה"ב קרס, אז היא חזרה לפורנו. התעשייה קיבלה אותה בזרועות פתוחות, כי זו התעשייה. היא מקבלת כל מי שרוצה להצטרף.

כיום, היא מצלמת שמונה סצינות בחודש, וזו טרחה לא קטנה. "אני קצת יותר מבוגרת, כוכבת פורנו בגיל 35", היא אומרת לי ליד תור של גברים שעורגים לקצת תשומת לב ממנה. "בשנות כלב אני בת 100 בערך", היא צוחקת.

לריילין שיער חום ארוך ועיניים חומות גדולות. היא חכמה, רהוטה ובעלת מודעות עצמית. היא אשת עסקים, והיא התאימה את עצמה לשוק החדש. התעריף שלה לסצינה עם גבר הוא 1,500 דולר, אבל זה נתון למשא ומתן. התעריף לסצינה עם אשה אחרת הוא 800 דולר, אך גם זה לא מחיר סופי.

"הלוואי שזה היה כמו פעם מבחינה כלכלית", היא אומרת. "פורנו לעולם לא ייעלם, אבל הכסף פשוט לא שם. לא נשאר כלום".

*

בדרכי החוצה, עצרתי לשוחח עם ג'יי הנדי, דירקטור בכנס אקזוטיקה, שכפי שמסתבר, אינו בדיוק כנס פורנו. זו "הוועידה הגדולה ביותר בארה"ב המוקדשת לאהבה ולסקס", הוא מסביר, והיא עוברת בשיקגו, ניו ג'רזי ומיאמי. הם ניסו לקיים כנס כזה בלוס אנג'לס, אך היה שם כבר יותר מדי פורנו גם כך, והכנס נחל כישלון.

הנדי החל את הכנס בגיל 26 כ"משהו כיף לעשות" עם החברים. בסוף השבוע הזה הוא מצפה ל-15 אלף מבקרים. מרבית הכנסות האירוע יגיעו ממכירת כרטיסים, כמו גם מחסויות וממציגים. "אפשר לשים כמה כוכבות פורנו ולקרוא לזה איך שאתה רוצה, וגברים יופיעו", הוא מודה, כשעוד ועוד אנשים זורמים בדלתות.

*

אני לוקחת את המדרגות הנעות לקומת הקרקע. בחוץ חם. קציני משטרה מכוונים את התנועה. שתי בחורות בשמלות צמודות ועקבי ענק מדדות ברחוב, בדרכן לכנס שבו הסקס למכירה, וכולם מנסים להבין מה אתם רוצים כדי שיוכלו להרוויח עוד דולר על חשבונכם.

 


 

כתבות שעשויות לעניין אתכם:

איך הגיעה תעשיית הפורנו מבום – לכמעט כלום

שלושה שיעורים עסקיים שאפשר ללמוד מתעשיית הפורנו

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן