למרות ההכרזה על הפסקת אש, חודשו המהומות באוקראינה

למרות הצהרתו של נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ'  כי הגיע להסכמה עם ראשי האופוזיציה בדבר הפסקת אש שתעצור את העימותים בהם מצאו את מותם 26 בני אדם בימים האחרונים ברחבי המדינה, בשעות האחרונות מתקבלים דווחים על חידוש העימותים. צלם של רוייטרס דיווח כי ראה 15 גופות מכוסות בכיכר העצמאות בקייב, וסוכנות הידיעות הצרפתית דווחה על אש חייה שנורתה לעבר מפגינים. 

הנשיא אובמה, הגיב מקדם יותר בזהירות על ההכרזה על הפסרת אש ואמר כי זהו צעד בכיוון הנכון, אך הדגיש כי הבית הלבן ימשיך לעקוב אחר הסיטואציה מקרוב כדי לוודא שמדובר לא רק במילים אלא גם במעשים. "התקווה שלי בנקודת הזמן הזו היא שהפסקת האש תחזיק מעמד…בסופו של דבר הממשלה היא האחראית לוודא שאנו הולכים לכיוון של ממשלת אחדות מסוג כלשהו, אפילו זמנית, אשר תאפשר לבצע בחירות הוגנות וחופשיות, כך שרצונו של העם האוקראיני יבוא לידי ביטוי, ללא הכאוס שאנו רואים ברחובות", אמר אובמה.


אובמה. "מקווה שהפסקת האש תחזיק מעמד" | צילום: רויטרס

ההצתה המחודשת של העימותים מעיבה על הגעתם לקייב של שרי החוץ של צרפת, גרמניה ופולין  ופגשתם עם ינוקוביץ'. הם צפויים לחזור עוד היום לבריסל לפגישת שרי החוץ של 28 חברות האיחוד האירופי בה יחלט האם יוטלו סנקציות על קייב ובאיזה היקף. בינתיים, ארה"ב החלה להפעיל לחץ מצדה והטילה מגבלות על תנועתם של 20 בכירים אוקראינים בתגובה על הפעולות הכוחניות האחרונות של המשטר בקייב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן