למרות ההצבעה על האטה בספר הבז': וול סטריט ננעלה בעליות

בורסות וול סטריט ננעלו היום בעליות לאחר מסחר הפכפך אתמול, בעקבות עליות במרבית בורסות אירופה. ברקע המסחר –  עונת הדוחות לרבעון השני והמשך עדותו של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי בפני הקונגרס. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, S&P 500 נסגר בעלייה של 0.67% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1%.

עונת הדוחות הכספיים של החברות לרבעון השני נמצאת בעיצומה, והיום פרסם בנק אוף אמריקה את תוצאותיו. הבנק דיווח על תוצאות טובות מהתחזיות, כשרשם הכנסות של 22 מיליארד דולר, ורווח של 19 סנט למניה. 

ברננקי נתן היום את עדותו החצי שנתית בפני בית הנבחרים, ואמר דברים דומים לאלה שנשא אתמול בפני הסנאט, כאשר הביע דאגה מן ה"צוק הפיננסי" שארה"ב מתקדמת לעברו, וממשבר החוב באירופה. עם זאת, ברננקי הציע אתמול מעט מאוד רמזים לכך שהבנק הפדרלי יפעיל תוכניות נוספות להמרצת הכלכלה בחודשים הקרובים. היום אמר כי "כלכלת ארה"ב ממשיכה להתאושש, אך הפעילות הכלכלית הואטה במובן מסוים במהלך המחצית הראשונה של השנה" וכן חזר על המסר המעודד לפיו הבנק הפדרלי "מוכן לנקוט צעדים על מנת לקדם התאוששות כלכלית חזקה יותר". ספר הבז' של הבנק הפדרלי, שהתפרסם היום, מעלה כי הצמיחה האטה בחודש יוני ובתחילת יולי בשלושה מתוך 12 מחוזות הפדרל ריזרב. מדובר בהחרפה של ההאטה.

באירופה – המשבר הכלכלי ממשיך לאיים על היבשת, והיום דחה בית המשפט העליון בגרמניה בשמונה שבועות את החלטתו בנוגע לחוקיות קרן החילוץ האירופית. שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל התבטא בנושא הסיוע לספרד ואמר כי "הכסף יועבר לרשות ממשלתית, והממשלה היא זו שתהיה אחראית על החזר סכום חבילת החילוץ בתמורה הממשלה תתחייב לבצע רפורמות נרחבות במערכת הבנקאות שלה".

בורסות אירופה, לעומת זאת, הגיבו באופן חיובי לדבריו של ברננקי מארה"ב, ורובן ננעלו בעליות: לונדון עלתה ב-1%, פריז ב- 1.84% ופרנקפורט ב- 1.6%. מדד היורוסטוק 50 עלה גם הוא ב-1.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן