למרות הירידות היום: וול סטריט חתמה את הרבעון הטוב מאז 2010

לאחר נעילה חיובית אתמול, ננעל היום המסחר בוול סטריט בירידות שערים על רקע התחזית הפסימית לעתידה הכלכלי של אירופה ונתוני המקרו שפורסמו בארה"ב.

הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4%, ה-S&P 500 ירד ב-0.5% והנאסד"ק איבד 0.7% מערכו.

על אף הירידות נחתם היום הרבעון הטוב ביותר בבורסה של ניו יורק, בעיקר בשל המהלכים הדרמטיים שנקטו לאחרונה ראשי הבנקים העולמיים, ואשר גרמו להתעוררות בשווקים. מדד הדאו ג'ונס עלה בשלושת החודשים החולפים בשיעור של כ-4.3%, הנאסד"ק התחזק ב-6.2% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 5.8% לערכו ברבעון החולף. בסיכום החודשי עלה ה-S&P 500 ב-2.4% וחתם את רצף העליות החודשי הארוך ביותר מאז מרץ (4).

אולם סימני החולשה בכלכלה העולמית משכו כאמור היום את השוק כלפי מטה והעלו שאלות רבות לגבי המשך ההתאוששות. המשקיעים הביעו דאגה בין היתר מההפגנות נגד תכניות הצנע באירופה, אשר עלולות להפוך את התימרון הפוליטי במדינות היבשת לקשה יותר. "כבר ראינו לאחרונה נתונים חיוביים, אבל עכשיו נדמה שבעקבות ההאטה בסין ובאירופה נחזה בהחלשות", אמר היום פול נולטה, מנכ"ל קרן ההשקעות דירבורן פרטנרס שבשיקגו.

ביממה האחרונה אישרו ממשלות ספרד וצרפת את התקציב לשנת 2013, במהלכים שכללו קיצוצים ורפורמות כואבות במטרה לעמוד ביעדי הגרעון, ונתקלו בתגובות זועמות ברחובות. בספרד פורסמו היום גם דוחות מבחני הלחץ של הבנקים, אשר נדרשים ל-60 מיליארד יורו על מנת לכסות את כל חובותיהם. 

גם באירופה חלו היום ירידות: המדד בבורסת לונדון נחלש ב-0.7%, בורסת פרנפורט איבדה 1% מערכה ובצרפת נרשמה הירידה המשמעותית ביותר – 2.5%, לאחר פירסום תקציב המדינה והרפורמות הכלולות בו.   

המסחר בוול סטריט | צילום: רויטרס

הוצאות הצריכה בארה"ב היו בחודש אוגוסט הגבוהות ביותר מזה שישה חודשים ועלו ב-0.5% כשעל פי דו"ח של משרד המסחר נאלצו האמריקנים לשלם מחירים גבוהים יותר עבור דלק. ההכנסות לעומת זאת עלו ב0.1% בלבד.

בחברת נייק דיווחו על ירידה בהזמנות בסין, והזהירו מפני השפעת ההאטה הכלכלית בענק האסייתי על העסקים. מניית החברה נפלו ב-1.1% ונסחרה ב-94.9 דולר.

ההערכות הן כי העליות בוול סטריט ברבעון האחרון היו קשורות במידה רבה לציפיות מנקיטת האמצעים של הבנקים המרכזיים בעולם כדי לחזק את הכלכלה, אולם כעת מפקפקים המשקיעים ביכולתן של המדינות לעמוד ביעדים שהציבו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן