למרות הלחימה בעזה: הבורסה ננעלה בעליות

יומו הראשון של שבוע המסחר באחד העם ננעל בעליות בצל התמשכות המבצע בעזה, הנכנס ליומו החמישי על אף הדיווחים על התנהלות מגעים להפסקת אש בין הצדדים.

תל אביב 25 התחזק ב-1.4%, תל אביב 100 הוסיף 1.1% לערכו, מדד הבנקים רשם עלייה של 2% ומדד הנדל"ן עלה ב-0.8%.

הבורסה טיפסה למרות רקטה שנורתה היום לעבר גוש דן ויורטה בידי מערכת כיפת ברזל ומטחים כבדים המשוגרים כל העת לעבר ישובי הדרום. רקטה שפגעה ברכב באופקים גרמה על פי דיווח ראשוני לפצוע קשה, פצוע בינוני ושני פצועים במצב קל. צה"ל עידכן אחה"צ כי מאז תחילת הלחימה ביום רביעי נורו 846 רקטות אל עבר שטח ישראל, וכי 302 מתוכן יורטו על ידי כיפת ברזל.

מאז החל מבצע "עמוד ענן", נרשמו יותר מ-700 מקרים של פגיעה ברכוש בעקבות ירי הטילים מרצועת עזה – כך מעריכים היום ברשות המסים. ההערכה ברשות היא כי בגין מחציתם כבר הוגשו תביעות והן כבר בטיפול.

רפי גוזלן, כלכלן המאקרו של בית ההשקעות אי.בי.אי, ציין היום כי "ניסיון העבר מעלה כי לאירועים ביטחוניים כדוגמת הנוכחי הייתה השפעה מועטה וזמנית על פעילות המשק (במלחמת לבנון נרשמה צמיחה שלילית באותו רבעון ולאחריו התאוששות מהירה וחדה)". עם זאת, העריך גוזלן כי ללא קשר להשפעה הזניחה של האירועים, הצמיחה ב-2013 צפויה להתמתן.

המסחר מתנהל בצל הלחימה | צילום: רויטרס

היום פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי ישנה האטה בצמיחה במשק הישראלי. התמ"ג עלה ברבעון השלישי של שנת 2012 בשיעור שנתי של 2.9%, לאחר עלייה של 3.4% ברבעון השני ושל 3.1% ברבעון הראשון. 

העלייה בתוצר ברבע השלישי השנה משקפת עליות בהוצאה לצריכה פרטית ובהוצאות לצריכה ציבורית. מאידך, היו ירידות ביצוא סחורות ושירותים ללא יהלומים, ביבוא הסחורות והשירותים ובהשקעות בנכסים קבועים.

לאחר נעילת המסחר ביום חמישי פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר והפתיע את הכלכלנים. המדד ירד בחודש אוקטובר ב-0.2% והגיע לרמה של 106.0 נקודות לעומת 106.2 נקודות בספטמבר. התחזיות בשוק היו כי המחירים במשק יעלו בשיעור של 0.3% בממוצע, אך חלק מן החזאים צפו גם עלייה של 0.5%.

קבוצת המשביר 365 הודיעה היום כי ההסכם למכירת רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו נחתם. במסגרת ההסכם תימכר הרשת תמורת שקל אחד לקבוצת משקיעים, אשר התחייבה להזרים 30 מיליון שקל לחברה ו-10 מיליון שקל נוספים בהתאם לצרכיה של אופיס דיפו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן