למרות שמניות הגז זינקו – המסחר ננעל במגמה שלילית

היום האחרון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע הנעילה היציבה בארה"ב אמש והנעילה המעורבת באסיה היום. עונת הדוחות לרבעון הראשון נמשכת, כאשר הבנקים ראו צניחה ברווחים.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.7%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.6% ומדד הבנקים התכווץ בכ-1.5%. מדד הנדל"ן נחלש ב-1.1%, מדד התקשורת איבד מערכו בשיעור דומה ומדד הנפט והגז הוא היחיד מהמדדים המובילים שעלה היום, כאשר רשם זינוק של ב-2.8%.

מניות חברות הגז קפצו היום על רקע תום הדיונים בעניין חוק היציבות עם הממשלה, כאשר הסכימה לנסות לשמור על היציבות הרגולטורית במשך 10 שנים. דלק קידוחים זינקה ב-3.9%, אבנר המריאה ב-4.8% ורציו טסה ב-8.3%.

הבנקים הגדולים פרסמו דוחותיהם לרבעון הראשון, מהם עולה כי חלו ירידות חדות ברווחיהם. הרווח הנקי של הפועלים צנח ב-16.5% ועמד על 674 מיליון שקל; הרווח הנקי של דיסקונט נפל ב-30% ועמד על 179 מיליון שקל; והרווח הנקי של לאומי ירד ב-61% ועמד על 459 מיליון שקל. לעומת זאת, הרווח הנקי של בנק מזרחי טפחות עלה ב-16% ברבעון הראשון ועמד על 288 מיליון שקל.

אמש ננעלה הבורסה בוול סטריט ביציבות, על רקע פרסום הפרוטוקולים של הבנק המרכזי. מהפרוטוקולים עולה כי ישנה הסכמת רוב להעלאת ריבית קרובה ביוני. הבוקר ננעלו הבורסות באסיה במגמה מעורבת ובאירופה מסתמנת מגמה דומה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן