לפיד: "אני מתאפק לא ללבוש שוב את החולצה השחורה, לרדת לרחוב ולשאול – על מה אתם מפגינים?"

"אני מתאפק לא ללבוש שוב את הטישרט השחור, לרדת לרחוב לעמוד על ארגז תפוזים ולשאול נגד מי אתם מפגינים? יש פה ניסיון אמיתי לנסות להציל את הכלכלה שלכם, את מקום העבודה שלכם, אתם מפגינים נגד עצמכם", כך אמר שר האוצר, יאיר לפיד, בערוצי הטלווזייה הערב.

"אם לא נפעל הכלכלה הישראלית תתמוטט, ואז למעמד הביניים לא יהיה אוברדראפט ולא משכנתא כי לא תהיה לו בכלל דירה", המשיך לפיד. "הם צריכים לכעוס על מישהו, אני כרגע יושב באותו מקום שכועסים  עליו"

"אני מבין כל אדם זועם, הם צודקים, זה מרגיז, אני מבין שהם כרגע כועסים על המצב, וכרגע אני המצב. נעלבו ממני כי ציפו שיקרה נס, אין נסים בכלכלה, אם יש גרעון של 35 מיליארד שקל, צריך לסגור אותו".

"זה שלא ברחת מהאתגר מעורר בי כבוד"

מוקדם יותר הגיע שר האוצר יאיר לפיד לבית הנשיא בירושלים, מלווה בבכירי משרדו בראשם מנכ"לית משרד האוצר וראש אגף התקציבים, לפגישת עבודה עם נשיא המדינה שמעון פרס. לפני הפגישה הציג לפיד לנשיא את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות.

"אנחנו עושים את הדברים הנכונים, וזה דבר שיש לו מחיר, אבל יש לו גם תוצאה, אבל נצא מזה ונצא מזה בזמן לא ארוך למקום שבו ראוי שנהיה", אמר לפיד לנשיא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"זה שלא ברחת מהאתגר מעורר בי כבוד", אמר פרס. "עצם העובדה שנכנסת ראויה לציון. אני נכנסתי למצב דומה ב-1984 כשהייתי ראש הממשלה. אמרו לי שזה סוף העולם. חברי דיברו על ליבי שלא אכנס. זה לא היה פשוט, גרמתי לכאבים עצומים בכל שכבות הציבור, לא מתוך עונג, אלא מתוך כורח. היו הולכים בקניון עם אקדחים כל יום ויורים מחיר חדש. בלי קושי אי אפשר לצאת. עם קושי יש סיכוי. וזה הצליח. ואותם אנשים שדיברו איתי לא עשו את זה מרשע, אלא מייסורים, בסוף כולם התגייסו לסייע ליעדים. אני מאמין בעם הזה ואני יודע את תחושתו. היא אמיתית. קשה לאמהות, קשה לילדים, אבל זה גם עם שכאשר יש קרב או מלחמה כל העם חזית. אין לנו מנוס, זה הדבר הנכון".

אתמול ערכו לפיד ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מסיבת עיתונאים משותפת, בה הודיעו על הסכם בין האוצר להסתדרות, במסגרתו תוקפא העלאת השכר במגזר הציבורי. כמו כן סוכם כי החל משנת 2015 הפרשות המעביד לפנסיה בסקטור הציבורי יוגדלו. על פי ההסכם גם הסטודנטים העובדים בשירות המדינה יזכו לראשונה לקרן פנסיה.

"אני יודע שהרוחות סוערות ולאנשים כואב", אמר לפיד. "גם אותי הסיטואציה מלחיצה. הייתי מעדיף לעמוד כאן ולחלק לעם סוכריות, אבל כולנו מבינים שצריך לסגור את הגירעון. כולם רוצים שמישהו אחר יסגור אותו במקומם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן