לפיד בכנס להב: אין שום סיבה שהעסקים הקטנים יתנו למדינה "הלוואה ללא ריבית"

שר האוצר, יאיר לפיד, נאם הערב בכנס של להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, והדגיש את המחוייבות שלו לעסקים הקטנים. "אני לא עצמאי אלא שכיר וכשהמעסיק שלי קורא לך לפגישה אני בא, אז בגלל זה אני פה".

"עשו מדגם מינואר 2012 עד יוני 2013 לפיו 69% מהתשלומים של המדינה לספקים הועברו באיחור וכמובן שרבים מהספקים הם עסקים קטנים", אמר לפיד. "אין שום סיבה שעסקים קטנים, שנאבקים גם כך במציאות כלכלית לא פשוטה, יהיו במצב שהם מעניקים למדינה – שהיא קניין מרכזי במשק – הלוואה ללא ריבית".

בין השינויים שיזמו במשרד האוצר, בנוגע לעסקים הקטנים, שאמורים לצאת לפועל תוך שנה: בהזמנות מספקים קטנים בסכום של עד 50 אלף שקל, מועד התשלום יוגבל עד 24 יום ובהזמנות מעל 50 אלף שקל, המועד יוגבל לשלושים יום.

בנוסף, עד סוף 2015 יקבעו נהלים ברורים בנוגע לפיגור בתשלומים, כאשר המטרה היא שבסופו של דבר יוחל על המדינה מנגנון אוטומטי של ריבית פיגורים על כל איחור בתשלום. "תהיה לזה השפעה על כל המשק הישראלי, וזה ישפיע גם על השלטון המקומי ועל משרד הביטחון", הבטיח לפיד.

יאיר לפיד ורו"ח אהוד רצאבי | צילום: יח"צ

נשיא להב, רו"ח אהוד רצאבי בחר להתייחס ראשית דווקא לתוכנית לפיד להגבלת שכר הבכירים, שלטענתו "ממחישה את התהום הפעורה בינם לבין מאות אלפי העצמאים והעסקים הקטנים בישראל".

עוד אמר רצאבי כי "אנו מעריכים את העובדה שלראשונה יוצא שר האוצר אישית עם תכנית שמטרתה לפתור חלק מהבעיות המרכזיות איתן מתמודדים עצמאים ובעלי עסקים קטנים".

בסיכום דבריו אמר נשיא להב כי "הגיעה השעה שהממשלה תפעל לחיזוק והשוואת הרשת הסוציאלית וכרית הביטחון של העובדים העצמאים לאלו של השכירים. אין כל הצדקה שגברים עצמאיים יופלו בתשלומי הביטוח הלאומי בעת יציאתם למילואים וכי נשים עצמאיות יופלו בתשלומי ביטוח לאומי בגין לידה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן