לפיד: "התקציב היום טוב יותר מזה שהובא לכנסת לפני חודשיים"

"נכון שבסוף לא היתה ברירה ולקחנו גם ממעמד הביניים, אבל הם יודעים עכשיו דבר אחד:
הם האחרונים שלקחנו מהם, והם יהיו גם הראשונים שלהם נחזיר" – כך כתב שר האוצר, יאיר לפיד, באיגרת לסיכום השבוע החולף.

"השבוע התחלנו להרגיש את הישורת האחרונה של התקציב", פתח לפיד. "הדיון הארוך בוועדת הכספים הסתיים ואני מודה שהתוצאות טובות יותר ממה שציפיתי. הוועדה עשתה עבודה יוצאת מן הכלל. מסבירים לי ששרי אוצר לא אמורים להודות בכך שלא כל השכל והידע נמצא אצלם במשרד, אבל איני מקבל את סוג השיח הזה".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציהעשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"בעיני התקציב היום הוא טוב יותר מזה שהובא לכנסת לפני חודשיים", המשיך לפיד, "ומה שהכי חשוב, הוא עונה על הקריטריון הראשון שקבעתי לעצמי: בנסיבות הנוכחיות ברור לי שעשינו הכל כדי להפחית למינימום את הפגיעה במעמד הביניים. איש לא שם לב למשל, שהדפתי את כל הלחצים להטיל מס על קרנות ההשתלמות, כי זו הקופה הקטנה של מעמד הביניים לבר מצווה של הילד או לחתונה של הבת. מאותה סיבה חיפשנו עד הרגע האחרון – ומצאנו – דרך לבטל את המס על משפרי-הדיור, מפני שאלה צעירי מעמד הביניים שמחירי הנדל"ן הורגים אותם וצריך לעזור להם".

צילום: מרק ישראל סלם

לפיד טען כי מה שחשוב יותר, לדבריו, הוא שהפעם "הלכנו לפני מעמד הביניים לכל אלה שהיו עד היום חסינים: קיצצנו בחדות את תקציב הישיבות, את תקציבי בתי הספר בהם לא מלמדים ליב"ה, את תקציבי הדיור לחרדים בלבד, ביטלנו את 'חוק נהרי' והעלינו את המיסוי על חברות הענק. לקחנו לא מעט כסף מהוועדים הגדולים, ועשינו כל מה שלא עשו עד היום", סיכם לפיד.

שר האוצר התייחס גם לחידוש המו"מ מול הפלסטינים: "'יש עתיד' מחוייבת לתהליך שהחל ביום שישי, מחוייבת לשלום, מחוייבת לפתרון שתי המדינות על בסיס תפיסת 'הגירושין ההוגנים' שלנו. אין לנו את הזכות המוסרית לא לנסות. כל הזמן, ללא הרף, שוב ושוב. אם זה לא יצליח – נתחיל מיד מחדש. גם זה חלק מהד.נ.א. של 'יש עתיד' – כשאנחנו חושבים שמשהו נכון, אנחנו לא מוותרים לעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן