לפיד: "יהיה שוויון בנטל – או שהממשלה הזאת תתפרק"

"אני רוצה להיות ברור – יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזאת תתפרק", כך פתח שר האוצר, יאיר לפיד, את ישיבת סיעת יש עתיד.

לפיד אמר את דבריו על רקע משבר קואליציוני חריף בין הליכוד ויש עתיד פרץ באישון לילה (בין ראשון לשני) בעקבות פיצוץ דיוני ועדת השרים שדנה בחוק החדש לשווין בנטל. יש עתיד טוענת כי הליכוד הפר את ההסכם הקואליציוני איתה וכי הדבר מאיים על יציבות הממשלה. בליכוד טוענים מנגד כי יש עתיד היא זו שמפרה את ההסכם הקואליציוני בהתעקשותה על סנקציות פליליות כלפי המשתמטים החרדים משירות.

"אני קורא לליכוד ביתנו להתעשת ולהתנהג כמו שממשלת שלטון צריכה להתנהג", המשיך לפיד. "מספיק עם המשחקים האלו, זה פוגע בנו". שר האוצר היה תקיף בדבריו הקצרים והוסיף כי "אם מישהו שחושב שאני הלכתי לפוליטיקה רק כדי לפתור את הקטסטורפה הכלכלית שהממשלה הקודמת השאירה טועה".


לפיד מאיים | צילום: מרק ישראל סלם

"מי שחושב שיש עתיד תתקפל בעניין יש עתיד בנושא השווין בנטל, לא מכיר אותנו. אנחנו לא נשב בממשלה שלא תעביר את החוק הזה, יש פה הזדמנות היסטורית לתקן את הפצע הזה שמדמם בלב ליבה של החברה הישראלית, ומי שחוטא לניסיון הזה בשביל רווחים פוליטיים חוטא לציונות וחוטא לצה"ל".

לב המחלוקת בין חברי הועדה נסובה סביב הסנקציות הפליליות שיוטלו על צעיר חרדי שישאר מחוץ למכסת הפטורים ויסרב להתגייס. יו"ר הוועדה, השר פרי עמד על כך שעיקרון השיוויון יחול בתיקון לחוק על סרבני גיוס מהמגזר החרדי בדיוק כמו על כל עריק משירות חובה באופן גורף. אבל אז קם שר הביטחון וביקש שהחוק שיוגש לאישור הממשלה ויובא לכנסת ישאיר בידי שר הביטחון את הסמכות הבלעדית לקבוע מה יהיו הסנקציות על משתמט חרדי.

"מדובר בלב ליבו של התיקון לחוק שירות הביטחון" אומרים ביש עתיד, "הליכוד עשה תרגיל מסריח בוועדה. אם שר הביטחון יוכל לפטור משתמטים מסנקציות, אז איפה השיוויון פה? בשביל מה התכנסנו" אמרו בכירים ביש עתיד אחרי התפזרות הישיבה.

בנט: "לא רוצה לראות גדודי משטרה צבאית פושטים על בני ברק"

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, דיבר מוקדם יותר היום במסגרת ישיבת סיעת הבית היהודי והתייחס לסוגיית השוויון בנטל, וגם להתבטאויותיו של הנשיא שמעון פרס בוועידה הכלכלית בירדן.

"מה שלא היו מוכנים לגעת 65 שנה, אנחנו מקדמים תוך שבועות והדרך רצופה מהמורות", פתח בנט בהתייחסו לסוגיית השוויון בנטל. "זה היה צפוי. אני קורא לכולם לא לשבור את הכלים. צריך לעבוד קשה עד שנגיע לפתרון".

"כולם מסכימים שאנחנו לא רוצים לראות גדודי משטרה צבאית פושטים על בני ברק, זה לא יקדם את הפתרון. כן צריך פתרון מושכל של מערכת תמריצים. אנחנו בימים הקרובים נמשיך במאמצים ואני משוכנע שנצליח לגשר ולמצוא את הדרך הנכונה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן