לפיד: "כניסת החרדים לשוק העבודה – זריקת מרץ כמו העלייה מרוסיה"

"המהלך הגדול שאנחנו עושים כדי לגרום לציבור החרדי להכנס לשוק העבודה נתפס היום כפתרון של בעיה, או כמהלך חברתי, אבל הוא קודם כל הזדמנות כלכלית גדולה" – כך אמר היום שר האוצר, יאיר לפיד, במהלך נאומו בוועידת הנשיא בירושלים.

"הצעירים החרדים הקדישו את חייהם לידע ולמידע, הם יודעים לחשוב והם יודעים לחקור", הוסיף לפיד, "ואם אנחנו רוצים ליצור פה כלכלה המבוססת על חדשנות ויצירתיות, הכניסה שלהם לשוק העבודה היא זריקת מרץ שאפשר להשוות אותה רק למה שקרה ב-1991, כשלמעלה ממיליון עולים הגיעו הנה ממדינות בריה"מ לשעבר והרימו את הכלכלה. העוצמה והגמישות האינטלקטואלית של הצעירים החרדים, כשהיא משולבת בחדשנות וביכולת של המשק הישראלי, הולכים לשנות שוב את החברה הישראלית".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: רויטרס

לפיד התייחס לרפורמות שהנהיגה הממשלה: "הסיבה שהמהלכים הם דרמטיים, היא שכל אזרח יודע שהם יקרו", טען לפיד. "הם יקרו, כי זו הדרך בה אנחנו עושים דברים, ולפיכך יקרה גם המהלך הגדול הנוסף שאנחנו עושים כדי להמשיך להביא לארץ חברות בינלאומיות גדולות כמו אינטל וסיסקו, ובמקביל להמשיך לתמוך בסטרט-אפים ישראליים דרך המדען הראשי ודרך משרד הכלכלה, כדי ליצור פה את ווייז החדשה ואת צ'ק-פוינט החדשה".

,"דיברתי עם יו"ר סיסקו על כך שהוא רוצה להרחיב את אופרציית המו"פ המצליחה שיש להם פה, ועל כך שהוא רכש לא מזמן חברה ישראלית בחמישה מיליארד דולר ועכשיו מחפש כאן שותפויות נוספות", סיכם לפיד. "אחר כך נפגשתי עם משלחת של 30 מאנשי העסקים הגדולים ביותר של סין שמחפשים הזדמנויות השקעה כאן. למה הם פה? כי כדאי להם להיות במקום היחיד שהוכיח – פעם אחרי פעם – שהוא יודע מתי להשתנות, איך להשתנות, ומה לשנות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן