לפיד ל"ניו יורק טיימס": עדיין מקווה להחליף את נתניהו – אבל לא ממהר

שר האוצר יאיר לפיד נתן הלילה (בין ראשון לשני) ראיון ראשון נרחב לתקשורת העולמית, כששוחח עם הניו יורק טיימס. בראיון התייחס לפיד למו"מ עם הפלסטינים, ההתנחלויות וגם לאפשרות שבעתיד יהיה ראש הממשלה.

"אני מקווה לרשת את נתניהו, אבל אני לא ממהר", אמר לפיד לניו יורק טיימס. שר האוצר לא השמיע ביקורת כלפי ראש הממשלה במהלך הראיון ואף אמר: "נתניהו מוכן לקדם את התהליך מול הפלסטינים יותר משאנשים חושבים". הוא סיפר כי הוא בקשר טלפון עם ראש הבית היהודי נפתלי בנט על בסיס יומי וכינה את המעבר לפוליטיקה בחיוך כ"מכאיב": "היו לי הרבה דעות על נושאים שונים לפני שלמדתי את העובדות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפיד אמנם הבהיר כי ייתכן ויהיו התנחלויות שיפונו בעתיד וכינה את האפשרות הזו כ"שוברת לב", אבל הבהיר: "צריך לשים את הבעיה הזו בצד נכון לעכשיו ולפעול להקמת מדינה פלסטינית בחלקים מהגדה המערבית, ללא התיישבות יהודית ועם גבולות מוגדרים, בתוך שלוש, ארבע, חמש שנים".

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

"לא אעצור את ההתרחבות הטבעית של המתנחלים או אקצץ מהכסף שהם מקבלים כדי לעבור לשם", הבהיר לפיד, "ישראל לא צריכה לשנות את המדיניות שלה לגבי התנחלויות ביהודה ושומרון כדי להחיות את תהליך השלום".

לפיד סירב לדבר על הויתורים שישראל עשויה לעשות במסגרת התהליך עם הפלסטינים. "אני מקווה שמזכיר המדינה ג'ון קרי יתניע את התהליך", הוא אמר, "ישראל רוצה שלום וביטחון, הפלסטינים רוצים שלום וצדק – אלו הם שני דברים שונים, מדובר בפער גדול שצריך לסגור".

"ירושלים אינה מקום, ירושלים היא רעיון", הוסיף לפיד. "ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן