לפיד: "עיני יודע שהממשלה לא צריכה רשות כדי לפתוח נמל פרטי"

שר האוצר מעודד את ההסתדרות להיכנס להידברות עם הממשלה בנושא הנמלים. בראיון שהעניק הערב לגלי צה"ל אמר יאיר לפיד: "עופר עיני הוא לא אויבנו. לא צריך להפוך את הרפורמה בנמלים למחלמה נגד ההסדרות. צריך לשמוע את הצד השני. עיני יודע שממשלת ישראל לא צריכה רשות מאף אחד כדי לפתוח נמל פרטי. הממשלה עושה את שלה וההסתדרות עושה את שלה. צריך לשבת ולדבר".

לדברי לפיד, הרכזה על סכסוך עבודה תזיק למשק. "הם ישבתו וזה יעלה כסף למשק. שנים לא עשו את הרפורמה בגלל החשש, אבל כשאתה חושב שמשהו נכון אתה צריך לעשות את זה. עיני איש נבון והוא מוקף בחבורה של אנשים חכמים".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

דבריו של לפיד מגיעים שעה קלה לאחר שפורסם כי עיני ביטל מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה להתקיים הערב, בעקבות הזמנה לפגישה מראש הממשלה בנימין נתניהו. 

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בראיון התייחס לפיד גם לנושא הסדרי החוב במשק. לדבריו, "מתחילה להיווצר פה אווירה אנטי-עסקית. אנשי עסקים ישראלים מרגישים שלא כדאי לעשות פה עסקים. אלו שרק מנסים לגזור קופונים ולעשות תספורות מוציאים שם רע לכולם. הקמתי ועדה לבחינת הסדרי החוב. זה אפילו לא קפיטליזם, זה ניצול לרעה של השיטה. הציבור כועס ואני כועס. ועדיין אי אפשר להפוך את זה לרשיון להרוג. אי אפשר שכל אחד יתנצל על ההצלחה שלו. אנחנו רוצים יזמים ואנשים שמקימים עסקים".

כשנשאל אם סוציאליזם זו מילה אמר לפיד כי התשובה שלילית, "רק שאנחנו יודעים שזה לא הצליח בשום מקום בעולם. הקפיטליזם הפך לנוקשה ואכזרי וחסר חמלה, ותפקידנו למתן אותו".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן