לפיד על סגירת הרשתות בשבת: "החוק לא טוב – צריך לשנות אותו"

"אמרנו כבר שאנחנו לא מרוצים ממסקנות ועדת צמח ואכן שינינו את ההחלטה" – כך אמר הערב שר האוצר, יאיר לפיד, בצ'ט וידאו שקיים בדף הפייסבוק שלו. "זה לא נכון שבער לנו להחליט בנושא. כשנכנסתי לתפקיד היה בור תקציבי גדול, ואז היינו צריכים להיות מהירים, יעילים וקשוחים, כדי להחזיר את המדינה לידי מעמד הביניים שבחר בנו".

על בחירתו של יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל אמר לפיד: "אני מאוד מרוצה, זו החלטה שהייתי שותף לה. הוא היה כבר נגיד מוצלח לכל הדעות. הוא ופישר חברים טובים כבר משנות ה-70, אני מאמין שהוא ישמור את דרכו של פישר וישמור על הכלכלה הישראלית. יש שמרנות בהתנהלות הכלכלית שלנו ובגלל זה אנחנו לא מתרסקים. מע"מ דיפרנציאלי? החמיאו לנו ב-OECD שלא נכנענו לפופוליזם. איך נחליט בין חיתולים לבין בגדים של ילדים בני חמש? זהו מס פשוט, רוחבי, וכל עסק יודע לחשב אותו".

"יש עתיד זו לא מפלגת אופנה", המשיך לפיד. "כשאתה עושה מה שנכון אנשים יתנו בך אמון. היום היה דיון על החלק הראשון בקיצוץ שכר חברי הכנסת, לא הצלחנו לגמרי אבל זה היה רק החלק הראשון. אני חושב שצריך לקצץ 10% ואני לא נוהג לוותר. מה שלא הצלחתי עכשיו אצליח בהמשך".

"הצמיחה שלנו במצב טוב", טען לפיד. "חברות מחו"ל רוצות להרחיב את המפעלים שלהם פה, זה לא היה ככה מעולם. האנליסטים הטובים בעולם חושבים שישראל היא כלכלה טובה עם גירעון חד פעמי. יהיה כאן טוב כי אנחנו חברה שיודעת להשתנות. מה שיקרה כאן הוא כמו מה שקרה עם העלייה מרוסיה ב-1991".   

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

"אני בעד נישואים חד מיניים", הוסיף לפיד, "נחתור ללא הרף שלזוגות חד מיניים תהיה אפשרות להתחתן. לגבי ניצולי השואה, אנחנו נתקלים בבעיה, שהמטפלים מדברים עם הקשישים הסיעודיים ואומרים להם שלוקחים מהם כסף".

על סגירת המרכולים בשבת אמר לפיד כי ירושלים אינה עיר חרדית, ולגבי תל אביב "אינני מבין מדוע צריך לסגור בה חנויות. מצד שני בג"ץ צודק – יש חוק וצריך לשמור עליו. זה מגדלור של סובלנות והגנה על האזרח. החוק לא טוב, וצריך לשנות אותו. אין גם שום סיבה שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, מענישים בשם הדת את ההורים הדתיים. נמשיך לפעול למען תחבורה ציבורית בשבת". 

"לא העלינו את קצבאות החרדים – יש קיצוץ חד בתקציבי הישיבות והילדים", אמר לפיד. "אני לא נגד חרדים, אני חושב שצריך להעביר את מדינת ישראל מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה. מוכרחים להוציא אנשים לעבודה. לא באתי בשביל לא לעשות כלום אלא כדי לשנות. האופוזיציה אומרת שאנחנו לא אמינים, וזה נוגע ללב. הם יודעים שהבוחרים מאמינים לי. בסוף נקיים את הבטחותינו. גם ההשתמטות החילונית היא שמיטת הקרקע מתחת להצדקתנו כחברה אנושית".

בנושא החברות הגדולות אמר לפיד: "בפעם הראשונה – יש מי שמטפלים בזה. ביקשתי מששינסקי לעמוד בראש הועדה שתבחן את התמלוגים ממשאבי הטבע. נבחן את כל הדברים מחדש, גם את הסדרי הטייקונים. התחלתי מו"מ בין היתר עם טבע לגבי הרווחים הכלואים. זהו חוק לא טוב אולם הוא עבר בכנסת. לא משנים בדיעבד את חוקי המשחק".  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן