לפיד על רשות החברות הממשלתיות: "הפוליטיקאים לא צריכים להתערב"

חודש לאחר שמינויו אושר בממשלה, נכנס היום לתפקידו יו"ר רשות החברות הממשלתיות החדש אורי יוגב, אשר יחליף בתפקידו את רוני פרידמן אשר שימש כמ"מ יו"ר הרשות הקודם.

לטקס במשרדי הרשות בירושלים הגיעה צמרת משרד האוצר כולה לרבות שר האוצר יאיר לפיד, מנכ"לית המשרד יעל אנדורן ובכירים נוספים. בנאומו אמר לפיד: "אני מקווה שאנו יוצאים לדרך חדשה, בה נפריד אחת ולתמיד את החברות הממשלתיות מהפוליטיקה. אני לא מבין למה אני צריך למנות דירקטורים, זה לא מה שפוליטיקאים צריכים לעשות. צריך לתת לאנשים המקצועיים לעשות את עבודתם, מבלי שהפוליטיקאים יתערבו בנעשה".

צילום: רם אלפיה, דוברות משרד האוצר

יוגב (53) מכיר מקרוב את משרדי האוצר, לאחר שמילא שורת תפקידים ניהוליים, בראשם הממונה על אגף התקציבים במשרד. מאז כיהן כיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל ולאחרונה כיו"ר חברת Whitewater המתעסקת בטכנולוגיות מים מתקדמות.

"שיפור רווחיות החברות הממשלתיות לטובת הגדלת הדיווידנדים יאפשר הפחתת מיסים. כמו כן, נסייע לחברות לבצע רפורמות, בין היתר בחשמל, נמלים, הרכבת ותעש" אמר יוגב היום. "החברות הפסידו 100 מיליון שקל בשנת 2012, ואין שום סיבה שהן לא ירוויחו 3 או 4 מיליארד שקלים. חלק מהמסים שהועלו היו יכולים להיות ממומנים על ידי הדיווידנדים מהחברות הממשלתיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן