לפיד: "פרופסורים לכלכלה הם חבורה צבעונית ופרועה"

המערכת הפוליטית והכלכלית ממשיכה לסעור בעקבות הודעתו הערב של הנגיד המיועד של בנק ישראל, פרופ' ליאו ליידרמן, על הסרת מועמדותו לתפקיד. על פי דיווחים שונים, הפרישה הגיעה בעקבות דיווחים שונים שקיבלה ועדת טירקל ובהן האשמות על התנהגות לא תקינה לכאורה של ליידרמן בעת כהונתו ככלכלן בדויטשה בנק.

שר האוצר יאיר לפיד נראה לוקח את ההודעה בבדיחות יחסית. במכתב השבועי שהוא שולח לחברי יש עתיד ולתקשורת, כתב לפיד בסרקאזם כי "מתברר שפרופסורים לכלכלה הם חבורה מאוד צבעונית ופרועה. אני מתגעגע כבר לאנשים סולידיים ויציבים כמו יצפאן ובראבא".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', אשר שלשום בלילה, בעקבות הודעת המינוי של ליידרמן, טענה כי נעשה "זובור נגד האשה המוכשרת והמתאימה ביותר לתפקיד: ד"ר קרנית פלוג". היום קראה יחימוביץ' לנתניהו וללפיד למנות את פלוג: "נתניהו ולפיד צריכים ללכת לביתה של פלוג, לבקש סליחה גדולה, ולבקש ממנה שתסכים להתמנות לנגידת בנק לישראל, מה שהיה צריך לקרות לפני שהתחילה הפארסה המגוחכת הזו".

מוקדם יותר היום הודיע במפתיע פרופ' ליידרמן לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, הוא סבור כי הוא מעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל אביב ובבנק הפועלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן