לפיד רומז על שינויים: "צריך להיות מסוגלים להגיד שטעינו"

אחרי ימים של ביקורת רבה ברשתות החברתיות ושעות ספורות לפני שההפגנות המרכזיות של הערב מתחילות, שולח שר האצר מייל ל-20 אלף מתומכיו. במייל, עונה לפיד על שאלות, אותן לטענתו שואלים אותו הבוחרים בימים האחרונים. בעוד ברוב המייל ההסברים זהים לדבריו של לפיד בימים האחרונים, שאלה אחת תופסת את תשומת הלב.

באשר לשאלה האם הגזירות עוד ישתנו השיב לפיד "ברור. זה תמיד התהליך מול תקציב, והוא יימשך מול הכנסת גם אחרי האישור שלו בממשלה. זו אגב הסיבה שאתם שומעים עכשיו כל כך הרבה זעקות וטענות. כי הפוליטיקאים רוצים לוודא שאם יבטלו משהו הם יוכלו לטעון שזה רק בזכותם והם הטובים (למי שלא הבין, הרעים זה אני)".

בהמשך של התשובה לאותה שאלה כתב לפיד: "צריך לציין למען ההגינות שאני לא חושב שכל השכל הוא במשרד האוצר, ותמיד צריך להקשיב. התקציב הוכן בזמן קצר (מדי), ואנחנו תמיד צריכים להיות מסוגלים להגיד "טעינו"".

צילום: מרק ישראל סלם

כאמור, מלבד תשובה זו חזר לפיד על הדברים שאמר בעבר: "הקיצוץ הזה, שהוא הכרחי, הוא רק הצעד הראשון, והוא יעבור מהר. אחריו יתחילו הרפורמות. כל הדברים שנעשה כדי להוריד את יוקר המחייה ולשפר את חייו של האדם העובד".

בתשובה לקולות הביקורת שדווקא הוא שהבטיח להגן על מעמד הביניים פוגע במעמד הזה ציין לפיד כי "איני פוגע דווקא בו. למעשה, זו הפעם הראשונה מזה שנים שמעמד הביניים מחלק את הנטל גם עם ציבורים אחרים למשל החרדים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן