לקנות בתמונות: אינסטגרם משיקה שירות חדש

אפליקציית התמונות אינסטגרם השיקה שירות חדש שיאפשר למותגים נבחרים למכור את המוצרים שמופיעים בתמונות שלהם, מבלי לצאת מהאפליקציה.
כמקור הכנסה, מדובר ברעיון מעולה. אם השירות יעבוד וייצא לפועל במלואו, המותגים ישלמו לאינסטגרם כדי לקבל את השירות. יחד עם זאת, השירות החדש מעלה גם שאלות חוקיות ואתיות בעניין שהרשת החברתית עדיין מתקשה להתמודד איתו – פרסום לא חוקי.

מאות מפרסמים לא חוקיים מציפים את האינסטגרם. בלוגרים ואנשים בעלי השפעה עם כמות גדולה של עוקבים מקבלים תשלום עבור קידום מוצרים על ידי העלאת תמונה של המוצר המדובר. הבעיה היא שלרבים לא אכפת לציין שקיבלו תשלום עבור הפרסום על ידי תיוג התמונה כ-#sponsored או #ad, מה שעלול להוות עברה על חוקי נציבות הסחר הפדרלית למסחר ולהביא לקנס כבד.

החשש העיקרי הוא מכך שהשירות החדש רק יגדיל את הבעיה. אם השירות יהפוך לזמין לכל המשתמשים, לבלוגרים יהיה תמריץ לפרסם מוצרים שהם יכולים להרוויח מהם ישירות. בעיה נוספת שעלולה לעלות היא שהבלוגרים יקבלו תשלום עבור פרסום המוצר וגם עבור המכירות שלו.

בעלי השפעה יפרסמו דברים שהם יכולים להרוויח הם ישירות | צילום: Fotolia

במקרה כזה לא יהיה להם אינטרס להבהיר שהתמונות אינן פרסומת בגלל שלהמלצות אותנטיות יש השפעה גדולה יותר מאפשר פרסום מובהק. מהסיבות האלה שירותים כמו TripAdvisor זוכים לפופולריות רבה. זה יהיה בלתי אפשרי גם מבחינת עבודה המשטרה לנטר ולבדוק שמיליוני התמונות שמועלות לאפליקציה מידי יום אינן עוברות על חוקי הפרסום.

לפני מספר חודשים אמרו לי באינסטגרם שמדובר בפלטפורמה הנסמכת על כך שהמשתמשים ידווחו על תכנים בעייתים, אבל איך הם יוכלו לעשות זאת כשאינם יודעים שמדובר בפרסומת.

הראשונים שיפסידו מכך יהיו בעיקר הצעירים. בני נוער מאדירים את הבלוגרים הללו, שעכשיו יכולים לפרסם ולמכור להם ישירות.
נחכה ונראה איך השירות החדש יתפוס תאוצה, אך אם הוא יהפוך לזמין לכל המשתמשים, אינסטגרם עלולה למצוא את עצמה בבעיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן