לקראת הכרעה ביוון: המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בירידות שערים, כאשר המשקיעים בארץ ובעולם נושאים עיניהם אל יוון, שם מתקיים היום משאל העם הגורלי שעשוי להכריע את עתידה של המדינה. הסקרים האחרונים מראים על שיוויון בין התומכים בקבלת תוכניות הצנע בתמורה להמשך הסיוע האירופי, ובין המתנגדים. להחלטתם של היוונים צפויה להיות השפעה מכרעת על הישארותה של יוון בגוש היורו, כשדיווחים בגרמניה כבר טוענים כי נגיד הבנק המכרזי חושש מפני עזיבת יוון את האיחוד והשפעת מהלך שכזה על הכלכלה הגרמנית

אצלנו, כאמור, ננעל היום המסחר בירידות שערים.מדד ת"א 25 נחלש ב-0.6%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.5% ומדד הבנקים איבד 1.1% מערכו. מדד הנפט והגז נפל ב-2.1% על רקע הפרסומים כי יתכן ויש עתיד תתמוך במתווה הגז אם יוכנסו בו שינויים בנושא הפיקוח על המחיר. מדד התקשורת ירד ב-0.2% ומדד הנדל"ן התחזק ב-1.1%. מניית נצבא זינקה היום ב-17.5% על רקע עסקת מיזוג עם חברת אירפורט סיטי.

היום התחדשו דיוני התקציב, כאשר המחלוקת בין ראש הממשלה ומשרד האוצר בנוגע לסוגיית פרק הזמן אותו יכלול עומדת בעינה, כאשר ראש הממשלה מעדיף כי התקציב שיוגש יכלול גם את שנת 2017 – מתווה לו מתנגדים באוצר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן