לקראת הסיבוב השני: כיצד השפיע העימות הראשון על אובמה ורומני?

בעוד שהמועמד הרפובליקני, מיט רומני מוחק את הפער בסקרים, ורבות דובר על הופעתו הטובה יותר בעימות הראשון מול הנשיא ברק אובמה, הדמוקרטים עדיין אוחזים בהובלה בנושאי הליבה בארצות הברית ונראה כי הבוחרים עדיין נוטים לכיוונו של אובמה על רומני.

סקר שעורך רויטרס מגלה את ההשפעה של הסקר הראשון וכמו כן חושף את הצדדים החלשים של המועמדים לקראת העימות הלילה בניו-יורק:

מעמדו של רומני השתפר רבות מאז העימות הראשון בדנוור בתחילת החודש, שיפור שניכר גם בסקרים הלאומיים. רומני הצליח לתקוף ביעילות את נושא הגרעון הממשלתי כך שעל פי הסקר האמריקראים עכשיו מעדיפים את התוכנית שלו על פני התוכנית של אובמה ב-8%. לשם השוואה, התוכנית של אובמה הובילה ב-1% לפני העימות.

בנושא הבריאות מוביל אובמה ב-8% על רומני ואילו בכל הנוגע לביטוח רפואי ב-9%. פערים שהיו גדולים יותר לפני העימות. נקודה מעניינת היא הנישואין החד מיניים, נושא שלא עלה בעימות בדנוובר ודווקא שם הגדיל אובמה את ההובלה שלו ב-2% כשזה עומד עכשיו על 19%.

העימות הראשון בדנוור | צילום: רויטרס

ההופעה של רומני בקולרדו עזרה כמו כן לצמצם את הפערים האישיותיים בין המועמדים, ההובלה של הנשיא על פני רומני במספר תכונות אופי צומצמו. כך בכל הנוגע ל"חביבות", ירד הפער אחרי העימות ב-6% והוא עתה עומד על 22% לטובת אובמה. הנקודה הכואבת והרגישה לאובמה בולטת כאשר המשיבים נשאלו "מי מהמעומדים הוא יותר איש של אמונה?" 40% ענו רומני בעוד 29% השיבו אובמה, 31% ענו כי הם לא יודעים.

כשלונו של אובמה בדנוור משתקף גם בדעת הנשאלים על הרטוריקה של השניים, כאשר הפער של אובמה בנושא זה ירד ב-12% והוא עומד עתה על 16.

כאשר נשאלו המשיבים בסקר "מי מהמועמדים הוא נשיאותי יותר?" התגלה כי אובמה איבד לאחר העימות 3% בעוד רומני הוסיף 4%, והפער בניהם עומד עתה על 9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן