לראשונה מאז 2009: הדולר חצה את רף 4 השקלים

הדולר ממשיך לטפס, והבוקר הוא חצה רף שאליו לא הגיע מאז 2009 – 4 שקלים. המטבע האמריקאי זינק ב-0.6% ושערו היציג נקבע על 4.008 שקלים. היורו התחזק ב-0.2% מול השקל, ושערו היציג נקבע על 4.905 שקלים.

בזירה העולמית, מתחזק הדולר ב-0.1% מול היורו, שנסחר ברמת 1.22 דולרים. המטבע האמריקאי, שנחשב למקלט למשקיעים בעתות של משבר וחוסר ודאות, מתחזק גם מול הין ומול הליש"ט. מול המטבע היפני מתחזק הדולר ב-0.05% לרמת 79.04 ין, ומול המטבע הבריטי נסחר הדולר בעלייה של 0.05% לרמת 1.56 דולרים לליש"ט.

אתמול העיד נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי בן ברננקי בפני הסנאט, והבהיר כי הבנק ממתין להתבהרות המצב בשווקים לפני שיתערב בתוכנית הרחבה כמותית נוספת, אולם כי במידת הצורך "הבנק ערוך להציע תמיכה לכלכלת ארה"ב, שרשמה האטה משמעותית בחודשים האחרונים". ברננקי אמר כי חלה האטה בהתאוששות הכלכלה האמריקאית בשל תנאים פיננסים קשים יותר, על רקע משבר החוב באירופה ואי הוודאות באשר למדיניות הכלכלית בארה"ב.

"בדיונים בחודש יוני הבהירה הוועדה המוניטרית בבנק כי תהיה מוכנה לנקוט צעדים נוספים, והביעה את חששה מהאטת הירידה באבטלה", אמר ברננקי. ברננקי חזר בפני הוועדה על החשיבות בהעלאת תוכנית ארוכת טווח להפחתת החוב הלאומי של ארה"ב, תוך הימנעות מקיצוצים נרחבים והעלאת המסים בטווח הקרוב. הוא הביע חשש מ"צוק פיסקלי", אשר קרוב לוודאי ישלח את המדינה למיתון אם הקונגרס לא יפעל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן