לראשונה: פטריק דרהי נכנס לרשימת עשירי העולם של פורבס

זכייתו של איש העסקים היהודי במכרז לקניית חברת הסלולר הצרפתית SFR, היא מהלך מוצלח נוסף שרושם לעצמו פטריק דהן במהלך השנה האחרונה, ומצטרף אל ההנפקה המוצלחת של אלטיס, חברת האחזקות הפרטית שבבעלותו ובאמצעותה הוא מחזיק את נכסי התקשורת שלו ברחבי אירופה וכן את חברת הוט אותה רכש ב-2009. 40% מהכנסותיה של אלטיס מגיעות מצרפת וכ-27% מישראל.

בחודש ינואר האחרון השלים דרהי הנפקה ראשונית של אלטיס בבורסת יורונקסט באמסטרדם לפי שווי שוק של 5.7 מליארד יורו, ו-28.28 יורו למניה. בסך הכל גייס דרהי סכום של כ-1.8 מיליארד דולר, מתוכם כ-760 מיליון דולר שלשל לכיסו וכמיליארד דולר לקופת החברה.

הודות להכנסות מההנפקה, נכנס דרהי לראשונה אל רשימת עשירי העולם של פורבס שהתפרסמה בחודש שעבר. לפי הערכות פורבס הונו של דרהי מסתכם בכ-6.4 מיליארד דולר והוא מדורג במקום ה-214 מבין עשירי התבל. דרהי, שבאמצעות רכישת SFR צפוי להפוך לשחקן מרכזי בשוק הסלולר הצרפתי (בנוסף לאחזקותיו הרבות בתחום הכבלים במדינה), מדורג גם במקום ה-14 בין עשירי צרפת, ובמקום ה-35 ברשימת היהודים העשירים.


דרהי. לראשונה ברשימת עשירי העולם | צילום: רויטרס

דרהי נולד במרוקו לשני הורים יהודים, מורים למתמטיקה והיגר בגיל 15 לצרפת, בה סיים תואר בהנדסה במוסד האקדמי היוקרתי אקול פוליטכניק בפריז. בתחילת דרכו עבד בחברת פיליפס, שם התמקד במחקר ומאוחר יותר בשיווק. ב-1994 הקים חברה עצמאית והחל בסדרה של עסקאות קנייה ומכירה מוצלחות של חברות תקשורת וכבלים בצרפת. ב-1998 החל לרכוש חברות במדינות נוספות באירופה ובעולם, ביניהן לוקסמבורג, שוויץ, בלגיה, הולנד, פורטוגל, וכן מדינות בדרום אמריקה ובאפריקה.

כיום מתגורר דרהי בן ה-50 בז'נבה שבשוויץ עם אשתו וארבעת ילדיו, ומחזיק בבעלותו דירה בפרויקט רוטשילד 1 בתל אביב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן