לראשונה: רוסיה מנהיגת ה-G20; פוטין: מחויבים להגברת האמון

רוסיה התמנתה השבוע לראשונה לנשיאה התורנית של ה-G20, הפורום בו חברים שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של 20 הכלכלות הגדולות בעולם. תפקיד המנהיגה מעמיד את רוסיה באור הזרקורים בין כל המעצמות הכלכליות, שיפגשו בסנט פטרסבורג, רוסיה, בספטמבר 2013.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי המשימה העיקרית של המדינה כמנהיגת ה-G20 יהיה למקד את מאמצי הקבוצה בפיתוח אמצעים לעידוד צמיחה כלכלית וליצירת מקומות עבודה.
"למה זה יחייב אותנו? אנחנו חושבים שהתשובה ברורה: להמריץ את ההשקעות, להגברת האמון והשקיפות בשווקים, ולפיקוח יעיל", הצהיר פוטין.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סדר עדיפויות זה שהציב פוטין יעמוד בלב הדיון בין הסוגיות השונות שעל סדר היום המסורתי של ה-G20. סוגיות אלו כוללות את מצב הכלכלה העולמית, יישום הסכם המסגרת לצמיחה חזקה ומאוזנת והקלה על יצירת מקומות עבודה, רפורמה במטבע, רגולציה פיננסית ומערכות פיקוח, יציבות בשווקי האנרגיה בעולם, האצת הפיתוח הבינלאומי, חיזוק המסחר והמאבק בשחיתות.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: רויטרס

ה-G20 הוקם בשנת 2008, כשהמנהיגים מעוניינים היו לתאם את פעולותיהם כדי להתגבר על המשבר הפיננסי בארה"ב ובאירופה, אשר נכנס להילוך גבוה בסתיו באותה השנה, וההלם שיצר ברחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן