“לראש הממשלה יש עיתון משלו ולא אכפת לו מכל השאר”

אנשי התקשורת בארץ קוראים לממשלה להפסיק להפריע ולהתערב באופן מיידי במשבר בעיתונות. מאות עיתונאים יצאו היום לרחובות והפגינו ליד קריית הממשלה בתל אביב בדרישה למצוא פתרון מיידי לקריסת כלי התקשורת. 

ההפגנה שהתקיימה תחת הכותרת "תפסיקו להפריע ותתחילו לעזור" היא חלק מקמפיין המחאה שמנהל ארגון העיתונאים בעקבות גל הפיטורים בכלי התקשורת השונים, ביניהם בערוץ 10, בחדשות המקומיות ובעיתון מעריב. 

הפגנת העיתונאים היום | צילום: אהוד כהנים

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "שטייניץ תתעורר, עוד מעט יום הבוחר" ו"הון, שלטון, לא תסגרו עיתון". בהפגנה השתתפו מספר חברי כנסת ופוליטיקאים יוצאי עולם העיתונות, ביניהם שלי יחימוביץ', ניצן הורוביץ ומיקי רוזנטל.

ח"כ הורוביץ (מר"צ) הפנה אצבע מאשימה ישירות אל ראש הממשלה. "יש לו עיתון משלו ולא אכפת לו מהתקשורת. הממשלה מתנגדת למודלים שקיימים כבר בעולם, כמו הקלות במיסוי לכלי תקשורת. זוהי שגיאה קשה למדינה דמוקרטית שהשיח הציבורי בה חשוב".

יו"ר ועד עובדי מעריב לשעבר, חגי מטר, אמר: "בכל השוק מצמצמים בכוח אדם ומחליטים לעבוד עם פרילאנסרים. זה חלק מבעיות התקשורת. אנשים עובדים בלי זכויות, ואלו חלק מהדברים שניסינו להתנגד להם".

מטר הוסיף כי התגובות על פעילות הוועד במעריב היו טובות מאוד, וכי למרות והכאב אנשי מעריב מרגישים גאווה וזקיפות קומה. מטר סבור כי המשבר קיים בכל כלי התקשורת בארץ, ולדבריו, "זה לא עניין של מדיום מסוים. לא בהכרח רק העיתון המודפס חשוב, אלא שצריך שתהיה עיתונות כתובה. אי אפשר להתפרנס כיום מעיתונות, ופה צריכה הממשלה לסייע".

רביב דרוקר, פרשן ערוץ 10, הביע שביעות רצון מההתאגדות המשותפת של עיתונאים מכל כלי התקשורת: "אף אחד מאיתנו לא חווה תקופה כל כך קשה, אבל לפחות אנו מתאגדים ולא רק מתחרים. נצטרך לדעת לשים בצד את התחרות בינינו ולעזור אחד לשני. אסור שנטפח ציפיות מהממשלה – זה תלוי רק בנו". 

העיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל שהודיע לאחרונה על פרישתו מעולם התקשורת ועל הצטרפותו למפלגת העבודה אמר כי יש לשנות את אופי כלי התקשורת בארץ ולדאוג להסתגלותם לשינויים בשוק. "כריתת עצים והפיכתם לעיתון פשטה את הרגל. צריך להנהיג תקופת מעבר מעולם הדפוס לדיגיטל, להגביר את התחרות ולסייע לתקשורת באופן אחראי". 

רוזנטל קורא לשינוי גם בהתנהלות העיתונאים. "גם העיתונאים צריכים לקחת אחריות. חלק מהמשבר נובע מהתנהלות אתית לקויה ומזילות המקצוע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן