לשלוט על כל החפצים בבית: צפו בשבב הרדיו הזעיר שיאפשר לחבר כל מכשיר לאינטרנט

קבוצת חוקרים מאוניברסיטאות ברקלי וסטנפורד הצליחה לייצר את שבב הרדיו הקטן ביותר, המסוגל להתחבר לאינטרנט. השבב אותו פיתחו החוקרים עולה בסך הכל כמה פנים בודדים לייצור, הודות לגודלו המינימלי השווה לגודל של נמלה ממוצעת. השבב עוצב במטרה לחשב, לבצע ולהעביר את הפקודות באמצעות גלי רדיו אלחוטיים, שנועדו לחבר בין גאדג'טים חדשים אל רשת האינטרנט.

שבבי הרדיו הללו הינם יעילים ועצמאיים לחלוטין, שכן הם יכולים לקבל אספקת כוח מהאות האלקטרומגנטי המגיע אליהם, כך שאפילו אינם זקוקים לסוללות. המשמעות היא שהם מציעים זמן פעולה ארוך במיוחד כשהמשתמש אינו צריך לבצע פעולות מסויימות כגון חיבור לחשמל או החלפת סוללה על מנת לוודא שאכן מבצעים את עבודתם.


בגודל של נמלה. השבב החדש | צילום: סטנפורד

בשלב הבא מתכננים החוקרים לחבר את המכשירים יחדיו על מנת לאפשר למשתמשים לשלוט עליהם באמצעות האינטרנט. לדבריהם, הטכנולוגיה הדרושה לכך כבר קיימת, הודות לרשת האינטרנט וכמובן המכשירים הסלולריים של המשתמשים, שיכולים לייצא את הפקודות השונות. אך מה שחסר לחוקרים הוא בקר אלחוטי זול מספיק, שיהיה אפשר להטמיע אותו בכל גאדג'ט, בכל מקום.

מקפצה לאינטרנט של החפצים

החזון של אחד מהחוקרים העומדים מאחורי הפרוייקט, אמין ארבאביאן (Amin Arbabian), הוא שיהיה ניתן לפזר את השבבים החדשים בכל מטר ברחבי ביתם של המשתמשים, שכאמור יאפשר חיבור של מגוון רחב של מכשירים אל רשת האינטרנט. הודות לעיצוב הנוכחי שפיתחו החוקרים, יוכלו לתמוך באלפי מכשירים שונים, גם באיזורים צפופים במיוחד.

לדברי החוקרים, השבבים שפיתחו יוכלו להוות מקפצה בתחום האינטרנט של החפצים, שכעת יוכלו לחבר בין כל מכשיר ביתי שרק ירצו אל רשת האינטרנט ולהעניק למשתמשים שליטה מלאה עליהם. הפיתוח הנוכחי יכול להשפיע משמעותית על הטמעת שבבי הרדיו במכשירים, שכן בעלות נמוכה אנו מאמינים שיצרניות רבות "יקפצו על המציאה" ויחברו את המכשירים שלהן לרשת. עוד צעד לקראת הרגע בו תוכלו לחבר את הקומקום, הטוסטר או את הרדיו הביתי לרשת האינטרנט ולהכין לעצמכם ארוחת בוקר מהמיטה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

האם המצלמה של GoPro תעמוד גם בזה? HTC תשיק בקרוב מצלמת אקסטרים מתחרה

גיקלנדר DLD Edition: אירועי הטכנולוגיה שלא כדאי לפספס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן