מאז הודעת הריבית: הדולר והיורו בצניחה למול השקל

שוק המט"ח בישראל רותח. לאחר שהודעת הריבית אשר פרסם אתמול בנק ישראל הביאה לירידה משמעותית בערך המטבעות הזרים למול השקל, הבוקר נמשכה המגמה – והשקל המשיך להתחזק ביחס למטבעות המובילים בעולם. השער היציג של הדולר נקבע היום על 3.779 שקלים – ירידה של למעלה מ-1.4% ביחס לשער היציג אשר נקבע אתמול (עוד בטרם פרסום הודעת הריבית המדוברת). מטבע היורו, אשר נמצא כבר תקופה ארוכה בירידה מתמשכת, צנח היום למול השקל, איבד 2.6% מערכו – ושערו היציג נקבע סביב 4.236 שקלים בלבד.

אתמול, כזכור, פרסמה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש יולי, לפיה הריבית תיוותר על רמתה הנוכחית – 0.1% (הריבית הנמוכה ביותר אשר הונהגה במשק הישראלי מעולם). אך את עיקר תשומת הלב ריכזו אתמול דבריה של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, אשר בפעם הראשונה אי פעם כינסה מסיבת עיתונאים בה הסבירה את הסיבות להחלטת הריבית ואת הערכותיה להמשך. צעד כזה נהוג ברבות מהמדינות ברחבי העולם, וצפוי להפוך לנורמה גם אצלנו.

צילום: thinkstockphotos

במהלך דבריה, פלוג הבהירה כי היא אינה צופה ירידה נוספת של הריבית במשק – אלא מאמינה כי הריבית תיוותר על כנה עד סוף השנה הנוכחית, אז תחל העלאה מתונה והדרגתית של שיעור הריבית במשק. בנוסף, מדבריה של פלוג עולה כי הבנק לא מתכנן צעדים מוניטריים נוספים דוגמת מדיניות הרחבה כמותית (כפי שראינו בארה"ב ובאירופה) – זאת בניגוד להערכות שונות אשר הושמעו לאחרונה, לפיהן הורדת הריבית לרמה אפסית והחלת תכנית הרחבה כמותית הן רק עניין של זמן.

דבריה של פלוג הביאו, כאמור, לטלטלה אדירה בשוק המט"ח בארץ, אשר צפויה להמשיך ולתת את אותותיה גם בימים הקרובים. המשך התחזקות השקל אינה תוצאה רצויה עבור בנק ישראל, אך נראה כי הבנק מעדיף לספוג זאת על פני לבצע הורדה נוספת של הריבית במשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן